czwartek, 28 kwietnia 2016

Posiłek na wynos idealny - ZIELONE KOKTAJLE

Zielone koktajle to rzecz nieodłącznie kojarząca się ze zdrowym odżywianiem.
I prawidłowo, bo mogą być niesamowicie zapakowane zdrowiem, a ich wartości i kaloryczność zależą ściśle od nas i tego, z czego je zrobimy.
Takie zielone koktajle są też świetnym posiłkiem poza domem - szejker czy bidon nie zajmują dużo miejsca i nawet w biegu możemy po nie sięgnąć. Ale są też świetną alternatywą na np. II śniadanie
w domu, więc praktycznie codziennie mogą u nas gościć :)

Jak zrobić sobie taki zdrowy koktajl? Jakie są moje ulubione?  Zapraszam na dzisiejszy wpis! :)




Najlepsze w nich jest to, że nie ma określonego przepisu na najlepszy koktajl. Możemy dowolnie wybierać, w zależności od smaku. Jeśli chcemy mieć go bardziej kalorycznego, możemy dodać więcej owoców. Jeśli chcemy oszczędzić jak najwięcej kalorii, mogą to być same warzywa.
Składniki, które warto w nich użyć:
-szpinak - źródło ważnych przeciwutleniaczy, witaminy C, żelaza, potasu, kwasu foliowego
-jarmuż - źródło witamin C i K, przeciwutleniaczy, jedno z najzdrowszych warzyw świata
-sałata zielona - źrodło witamin A, D, E, C, B, chroni przed wolnymi rodnikami, kwasu foliowego
-ogórek zielony - przeciwutleniacze, pomaga w usuwaniu nadmiaru wody z organizmu

Warzywa te są także źródłem błonnika, który reguluje pracę jelit i na długo zapewnia uczucie sytości.
Oprócz tego możemy dodać dowolne owoce, np. nasze najlepsze polskie jabłka, truskawki, maliny, jagody, ale także banany czy ananasa.
Dodatkowo koniecznie zioła i przyprawy, które przyspieszają przemianę materii i zawierają ogromne ilości przeciwutleniaczy i witamin!
-natka pietruszki
-koperek
-kurkuma
-chilli (ale szczypta, żeby nie zabiło smaku!)
-cynamon

Oprócz tego żeby nadać trochę kwasowości, możemy dodać np. sok z cytryny.
Ja też polecam dołączyć do tego źródło zdrowych tłuszczów, które umożliwią w pełni wchłonąć wszystkie witaminy i składniki odżywcze. Może to być siemię lniane mielone dosypane do koktajlu albo garstka zdrowych orzechów które popijemy koktajlem.

Składniki warto codziennie zmieniać, by nie jest ciągle tego samego.
Na przykład nie powinniśmy jeść codziennie szpinaku, gdyż zawiera on szczawiny, które w nadmiarze utrudniają wchłanianie żelaza!

Kiedy nasze główne produkty do zrobienia koktajlu mamy  już wybrane, umieszczamy je
w blenderze i zalewamy wodą. Ilość wody jest zależna od tego, jak gęsty chcemy mieć koktajl.
Ja do ich robienia używam blendera z zaczepianym bidonem, który później odkręcam, odwracam, ściągam zatyczkę z nożami i nakładam nakrętkę. Wtedy w kilka sekund mam zrobiony posiłek :)



 A Wy lubicie takie zielone cuda? :) Dajcie znać!





 
Napisz do mnie! e-mail: natalianalepa@o2.pl
Pozdrawiam, 
Natalia <3

2 komentarze:

  1. Jakoś zawsze mam wrażenie, że liście mi się nie zmiksują :P Trzeba będzie się w końcu przełamać :)

    OdpowiedzUsuń