środa, 30 marca 2016

Przepis na pyszne, zdrowe batoniki z odżywką KFD!

Dziś mam dla Was kolejny przepis, który całkowicie skradł moje serce. Wykonanie to czysta przyjemność - gdy robiłam je pierwszy raz, wszystko dawałam ''na oko'', co mi trafiło pod rękę
 i uznałam, że będzie smacznie się komponować, a batoniki i tak wyszły! I TO JESZCZE JAK!
Jeśli więc szukacie smakowitego i pełnowartościowego zastępnika zwykłych, sklepowych batonów,
albo sposobu na po prostu zdrową przekąskę, zapraszam!


Do zrobienia ich wykorzystałam odżywkę białkową z firmy KFD o smaku lodów waniliowych, która nadała niesamowity zapach i posmak, ale jeśli nie macie takiego produktu, to możecie go pominąć.


BATONY DLA AKTYWNYCH:

Składniki (proporcje można zmieniać w zależności od uznania, ale finalne ciasto musi się dobrze formować i nie rozpadać się)
-1 szklanka płatków owsianych górskich
-2 garście suszonych daktyli
-1 garstka rodzynek lub żurawiny
-2 garście orzechów laskowych
-2 łyżki wiórków kokosowych
-3 łyżki oleju koskowego
-1 miarka odżywki białkowej
-ewentualnie jakieś słodzidło np. miód

Daktyle i żurawinę zalewam gorącą wodą, tak, żeby mniej - więcej całe znalazły się pod wodą.
Zostawiam je na co najmniej 30 minut, żeby dobrze zmiękły. Po tym czasie miksuję je razem z pozostałą wodą. Masę przekładam do miski i dodaję płatki owsiane, orzechy, wiórki i wszystko mieszam. Następnie dodaję olej kokosowy i białko i dokładnie mieszam. Masa powinna być kleista i gęsta. Formuję małe batoniki i wkładam je do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na 20-25 minut.
Odstawiam do wystygnięcia a potem wkładam do lodówki.
Po kilku godzinach, a najlepiej całej nocy w lodówce, są najlepsze :)


Dodatki oczywiście można dowolnie zmieniać.





Mam nadzieję, że przepis się przyda! Lubicie takie zdrowe smakołyki? :)


Mój instagram: www.instagram.com/fitujemy 
Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl 
Pozdrawiam, 
Natalia <3 

1 komentarz: