środa, 10 lutego 2016

Najlepsze ćwiczenia na pośladki

Kwestia z tytułu dzisiejszego wpisu poruszana jest bardzo bardzo bardzo często i można mieć wrażenie, że ile ludzi, tyle opinii. Przeprowadzano na ten temat bardzo wiele dyskusji, badań, testów i na ich podstawie można już powiedzieć kilka pewnych faktów. Jeśli jesteście zainteresowani, zapraszam! :)


1. Nie ma czegoś takiego jak jedno najlepsze ćwiczenie dla każdego - każde może być dobre jeśli jest wykonywane poprawnie technicznie, z odpowiednim obciążeniem i regularnie.

2. Na rozbudowanie mięśni pośladków, jak wszystkich mięśni, najlepiej działają ćwiczenia z obciążeniem.
Ale dokładając ciężaru, nie można pogarszać techniki.

3. Często się mówi, że najlepszym ćwiczeniem na pośladki są przysiady, a szczególnie te z obciążeniem. Jednak przysiady, w zależności też od sposobu wykonania, mogą najbardziej angażować mięśnie czworogłowe ud. Żeby ćwiczenie to było odczuwane jak najbardziej w pośladkach, powinno być wykonywane ze sztangą na karku bardzo dobrze technicznie lub z hantlą trzymaną między nogami z niskim zejściem.

4. Ćwiczeniem, które dużo bardziej angażuje mięśnie pośladków niż przysiady jest unoszenie bioder z obciążeniem na biodrach, np. sztangą. Szczególnie polecam po wypchaniu bioder jeszcze utrzymać pośladki spięte przed 1-2 sekundy na górze. Powoli schodzimy w dół, wypychamy szybko.

5. Pośladki to nie jest jeden mięsień, ich budowa jest bardziej skomplikowana i żeby w pełni zmęczyć wszystkie te mięśnie, potrzebujemy urozmaicać treningi - jedno ćwiczenie nie wystarczy.

6. Świetnymi ćwiczeniami na pośladki, które rewelacyjnie aktywują mięśnie pośladków, są różne wariacje odwodzenia nóg - stojąc do tyłu i w bok, w podporze przodem do góry, na bok, wymachy - ważne jest obciążenie. Polecam wykonywać albo z obciążeniem nałożonym na kostki (opcja do wykonania w domu), albo z zaczepieniem wyciągu dolnego na siłowni (łatwa możliwość progresu ciężaru).

7. Pośladki, jak każdy mięsień, nie należy ćwiczyć codziennie - mięśnie rosną, jak odpoczywają! :)

8. Żeby zbudować pośladki bardzo ważny jest dodatni bilans kaloryczny - bez tego nic nie urośnie.
Tak samo z każdym innym mięśniem.



Mam nadzieję, że się przyda! :)

 
Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl
Pozdrawiam, 
Natalia <3

8 komentarzy:

  1. Ty już masz bardzo ładnie ukształtowane pośladki, chyba długo już na nie ćwiczyłaś. Ładna z ciebie i wysportowana dziewczyna, można tylko brać z ciebie przykład i motywację do ćwiczeń.

    OdpowiedzUsuń
  2. "z niskim zejściem." czyli prawie dotykając ziemi żeby dwójki i pośladki były głównie zangażowane ;) bo dla niektórych niskie zejście to półprzysiad : D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio zauważyłam, że dobrze wchodzą mi wykroki :) Poza tym zawsze na pośladki genialnie działały mi bułgary.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak ChocoMonster, na moje pośladki najlepiej działają wykroki :) A przynajmniej to w trakcie tego ćwiczenia najbardziej odczuwam ich pracę, by na drugi dzień po treningu poczuć również spore domsy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wykroki, przysiady, wypychanie bioder, suwnica na dwójki, i jakieś martwe ciągi (dla mnie wszystkie martwe czy to rumuński, czy na prostej czy zwykły są tak skomplikowane że ciągle nie wiem co tam tak naprawdę pracuje...)

    A czy jak już mam masę = jestem troszku grubsza niż powinnam, to urosną na ujemnym bilansie? To znaczy, bez przesadnej skromności chyba miałam całkiem fajny tyłek, teraz już też mi się podoba po tych 8 kilogramach w dół, mam wrażenie że ładnie się prezentuje i mimo że ciągle mam ujemny bilans kcal bo się redukuję to jednak urosną troszkę jeszcze? :)

    www.niejestemwciazy-jestemgruba.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może troszeczke, zależy od bilansu, genetyki
      ..:)

      Usuń
  6. masz kawał dobrego pośladka! :D

    OdpowiedzUsuń