sobota, 13 lutego 2016

3 ulubione ćwiczenia na: BARKI

Dzisiaj zapraszam Was na następny wpis z serii ''3 ulubione ćwiczenia na'', tym razem pod ostrzał idą moje absolutnie ukochane BARKI, więc wszystkich zainteresowanych zapraszam! :)


Obecnie barki trenuję 2 razy w tygodniu i ich rozwój jest dla mnie priorytetem, dlatego też celuję w stałą progresję ciężarów i coraz to stawiam sobie nowe wyzwania.

ZŁOTA TRÓJKA NA BARKI (choć bardzo trudno było wybrać tylko 3 ćwiczenia!):

1. Wyciskanie hantli na ławce siedząc - tutaj pracuje przednia i boczna część mięśni barków. Technicznie nie jest to ćwiczenie trudne, łatwo także kontrolować progresję ciężarów. Ja aktualnie wykonuję w 3 seriach po 12 powtórzeń, ale ostatnie powtórzenia to już zawsze prawdziwa walka z ciężarem (i z samą sobą).

2. Unoszenie hantli bokiem w górę - kiedyś tego ćwiczenia nie lubiłam, a od jakiegoś czasu je kocham! Ważne są, jak z resztą w każdym ćwiczeniu, technika i czucie mięśniowe, nie może to być po prostu machanie hantelkami. Można wykonywać w wersji dwie ręce jednocześnie lub pojedynczo.
W obecnym planie robię je właśnie w pierwszej wersji, 3 serie po 10 powtórzeń.

3. Odwodzenie ramion w tył przy pomocy sznura wyciągu górnego - wykonuję podczas jednego treningu na koniec i już całkowicie ''dobija'' mięśnie. Ponieważ wykonuję je z wyciągiem na bramie, łatwo mi tam stale kontrolować i zwiększać ciężar. 3 serie po 15 powtórzeń i barki palą! :)





A Wy co lubicie robić na barki? :) Dajcie znać!




Napisz do mnie! e-mail: natalianalepa@o2.pl


Pozdrawiam, 
Natalia <3

4 komentarze:

  1. Ty nie ćwicz na barki, bo się faceci będą ciebie bali i jeszcze jakiegoś pobijesz w łóżku i co wtedy;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj wyglądasz cudownie *.*
    Uwielbiam pięknie zarysowane barki u kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dwa pierwsze robię praktycznie na każdym treningu ;) Aczkolwiek w przeciwieństwie do Twoich preferencji, barki nie są moją ulubioną partią do trenowania, wręcz przeciwnie :D

    OdpowiedzUsuń