niedziela, 27 grudnia 2015

Przesadziłeś przez święta? Jak wrócić do formy po świętach?

Świąteczne jedzenie to rzecz, która spędza sen z powiek bardzo wielu osobom.
Przez te kilka dni mieliśmy bardzo wiele okazji do pochłaniania zbyt dużej ilości jedzenia.
I teraz pojawia się pytanie - co zrobić, aby szybko wrócić do formy?


 Przede wszystkim, jak to się mówi, nie panikuj!
Jeśli przez cały rok raczej pilnujesz diety, kalorii, odżywiasz się odpowiednio, dwa czy trzy dni świąt nie sprawią, że się zatłuścisz. Faktycznie, jeśli możesz cieszyć się z widocznego abs, po świątecznym jedzonku może być on mniej widoczny. Najczęściej wynika to z faktu, że zmagazynowaliśmy wodę,co jest normalne w przypadku spożywania wysoko przetworzonych produktów, np. ciastek, ciast, czy produktów, których nie spożywamy na co dzień, w naszej normalnej diecie.

Przez te kilka świątecznych dni bardzo często towarzyszy nam uczucie ciężkości - smażone ryby, krokiety,
pierogi i większość wigilijnych dań to produkty ciężkostrawne, tłuste, więc nasz układ trawienny jest niezwykle mocno obciążony. Zazwyczaj jest potrzebne kilka dni, aby wszystko wróciło do normy.

Dodatkowo, przez święta zjadamy też dużo większe objętościowo posiłki, co powoduje, że nasz brzuch wygląda jak balon, pojawiają się kłopotliwe wzdęcia. Źle zbilansowane posiłki są też przyczyną takich objawów jak przelewanie się w brzuchu, bulgotanie.

 Jak widać, okres świąt nie służy dobrej formie.
Jednak jest to kilka dni! Po świętach, kiedy wrócimy do ''akcji'' - zdrowej, zbilansowanej diety, treningów, zazwyczaj wystarczy nam kilka dni, tydzień, żeby ciało wróciło do pożądanej formy.

Polecam wtedy trenować na naprawdę ''najwyższych obrotach'' - w końcu musimy coś zrobić z energią, którą zjedliśmy przez święta! Dorzucić może kilka sesji kardio (ale oczywiście bez przesady), żeby wraz z potem pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. U mnie w tej sprawie świetnie sprawdza się też jedzenie selera, np. w formie frytek :)
Dodatkowo, polecam wypijać dziennie kilka herbat zielonych i ziołowych, które wspomagają trawienie i usuwanie toksyn z organizmu.
I pilnować, aby wszystkie zdrowe nawyki dalej na co dzień z nami zostawały.
Mówię tutaj m.in. o piciu codziennie rano i przed snem szklanki ciepłej wody z cytryną, która pomaga zmniejszyć zakwaszenie organizmu.
Myślę, że warto także pomyśleć o małym detoksie, który w tym okresie zimowym niezwykle podniesie naszą odporność - świetnym pomysłem jest wypijanie codziennie rano, np. do śniadania, koktajlu z ogórka, natki pietruszki, szpinaku, jarmużu, troszkę soku z cytryny.
Kalorii on nie ma praktycznie wcale, a działa cuda! 



Mam nadzieję, że pomogłam! :)





Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl



Pozdrawiam, 
Natalia <3

9 komentarzy:

  1. Dokładnie! Jak ktoś ograniczał się przez cały rok to te 3 dni na prawdę różnicy nie zrobią :) Wiem, że dziś mam ciążę spożywczą, a za 2-3dni ten brzuch zniknie po powrocie do "szarej rzeczywistości" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post. Mam nadzieje ze nasze brzuszki szybko wrócą do formy. Teraz pracujemy już na czyste konto w 2016, wiec trzeba działać już od teraz,a nie od nowego roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. oj przegięłam w te święta i to mocno. Od jutra powrót do ćwiczeń. Muszę też w końcu zacząć pić wodę z cytryną. Pozdrawiam M-zielonyseler (mamycel.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie hiity to niezły pomysł na poświąteczne rozruszanie :) Oczywiście jeżeli organizm jest w takiej formie, że nie będzie to strzałem w kolano, bo dla niewytrenowanych to nie bardzo :D ja ruszam dopiero po nowym roku, liczę, że treningi nowej dyscypliny dają mi w tyłek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. W ostatnich dniach pozwalałam sobie na wszystko, a od jutra wraca czysta micha :) Nie mam zamiaru panikować, w końcu święta to święta. Dzisiaj też zaliczyłam już pierwszy poświąteczny trening, ponieważ trzeba było przegnać świątecznego lenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie :) Nie mam możliwości chodzenia na siłownię, a chciałabym ćwiczyć bardziej na zbudowanie siły i mięśni. Jak i co mogłabym ćwiczyć? Dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam trening siłowy w domu :) łączony z interwalami 2-3 razy w tygodniu np. Bieganie

      Usuń
  8. Ja po prostu normalnie wracam do zdrowego jedzenia i treningów :) Obecnie "dywanowych", bo przez cały okres wolnego jestem w domu w Gorzowie ;)

    OdpowiedzUsuń