poniedziałek, 14 grudnia 2015

Nowy na siłowni - rady dla początkujących

Dzisiejszy wpis jest dla każdego, kto dopiero chciałby zacząć swoją przygodę z siłownią. Ponieważ dostaję wiele pytań o to, jak zacząć, co robić, jak się tam zachowywać - w kilku punktach wszystko opiszę i mam nadzieję, że uda mi się pomóc! A więc gorąco zapraszam! :)



1. Pamiętaj, że kiedyś każdy miał swój pierwszy raz tam - nikt się przecież na siłowni nie narodził :) A już na pewno nie ze sztangą w rękach ;) I każdy kiedyś zaczynał, każdy z innego miejsca, mając inną przeszłość.

2. Zabierz ze sobą wszystko, czego będziesz potrzebował - ja zawsze jak się pakuję na siłownię, czy na basen, to wyobrażam sobie jak tam wchodzę i co po kolei będę robiła, czego potrzebowała, żeby wziąć wszystko. Choć na siłownię mam torbę zapakowaną stale, bo większości rzeczy w ogóle z niej nie wyciągam. Na pewno będą Ci potrzebne: strój zmienny, buty zmienne, gumka na włosy, ręcznik,
woda (ja zawsze 1,5l!), opcjonalnie notatnik lub telefon do zapisywania progresów lub żeby zerknąć do rozpiski treningu, MP3 i słuchawki, szejker, kosmetyki.

3. Po wejściu nie zagapiaj się na osoby, które tam ćwiczą, a już na pewno nie zagaduj ich, kiedy wyciskają sztangę czy biją swoje rekordy w przysiadach. Raczej też komentarze typu ''ale tu śmierdzi'' też nie są mile widziane:))

4. Znajdź sobie miejsce, żeby się rozgrzać - nie musi to być przecież zaraz przy obleganej przy ludzi sztandze czy maszynie, rozgrzewka jest raczej nieinwazyjna, więc możesz sobie ją wykonać gdzieś na boku sali.

5. Jak już wybierzesz sobie urządzenie do ćwiczeń, nie zajmuj go na zbyt długi okres czasu - może ktoś też będzie go potrzebował. Albo zaproponuj wymienianie się po skończonej serii. Podobnie z ciężarkami, jeśli ich brakuje.

6. Nie szarżuj z ciężarami, jeśli dopiero co poznajesz ćwiczenie albo uczysz się techniki.
Technika zawsze jest ważniejsza niż obciążenie, ale też przede wszystkim nie narażasz siebie na kontuzje
 i urazy. Wszystkiego próbuj powoli, dostosuj maszyny i ciężary do swoich możliwości.

7. Nie bój się spojrzeń innych, jeśli patrzą na Ciebie z ciekawością. Ponoć ''nowicjusze'' na siłowni zawsze na tyle mocno się wyróżniają, że bez trudu można ich poznać. Coś w tym jest.
Ładnie się uśmiechnij i skup się na swoim ćwiczeniu, po to tu jesteś.

8. Nie martw się, że coś Ci idzie gorzej niż komuś innego - Ty dopiero zaczynasz, a ktoś już może długo ćwiczyć. Odbierz to jako motywację :)

9. Ciesz się z treningu! To czas tylko dla Ciebie, żeby zadbać o swoje ciało, ale też odpocząć psychicznie.
Możesz coś przemyśleć, ale też np mi na siłowni przychodzi najwięcej pomysłów :)

10. Po skończonym treningu, rozciągnij się i jak najszybciej zjedz posiłek potreningowy. To konieczność!
Bez tego w ogóle trening by był mało warty! :)




Mam nadzieję, że się przyda! :)
Wszystkim początkującym życzę powodzenia! :)






Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl


Pozdrawiam, 
Natalia <3

5 komentarzy:

  1. Bardzo pomocne rady, pamiętam jakie dla mnie pierwsze zajęcia na siłowni były stresujące, a przez dłuższy czas strefa cieżarów miejscem wręcz zakazanym :D
    A tu proszę, raz się przełamałam i problem z głowy;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomocne rady :) z pewnością wiele osób skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie to mnie trochę odstrasza, że jak się idzie pierwsze kilka razy to się jest w dosłownie epicentrum uwagi, więc zawsze raźniej jest iść z kimś, kto na przykład już chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś trochę rozwinąć to, że bez potreningowego posiłku trening jest mało wart i wyjaśnić, dlaczego tak jest? Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń