sobota, 19 grudnia 2015

Czy należy ćwiczyć przy miesiączce?

Ćwiczenia przy miesiączce to czasami temat bardzo sporny. Jak to jednak naprawdę jest?
Zapraszam na dzisiejszy wpis!


Od razu należy powiedzieć, że każda z nas może inaczej przechodzić miesiączkę.
Należy jednak pamiętać, że nie jest to choroba, choć nie rzadko czujemy się wtedy gorzej.
Złe samopoczucie, nerwowość, wybuchowość, osłabienie, a także ból brzucha, kolki, skurcze podbrzusza.
To tylko niektóre czynniki towarzyszące nam w tych dniach. Jednak dla kobiet trenujących, np. na siłowni, mogą być one szczególnie niewygodne - przecież wtedy, nawet na tydzień, wypada się z planu treningowego! Tak więc, czy okres przeszkadza w ćwiczeniach?

To zależy, jak się wtedy czujemy, bo raczej wcześniej wymienione nieprzyjemne objawy, nie dotyczącą nas wszystkie ne raz. To jest kwestia bardzo indywidualna, bo jeśli nie przechodzimy tych dni z dużym bólem, a jedynie reagujemy bardziej nerwowo, czy też mamy złe samopoczucie, albo przesadnie wybuchamy - trening może nam pomóc rozładować napięcie i poprawić humor, jak zawsze.
Jeśli jednak w czasie miesiączki mamy bardzo obolałe podbrzusze, skurcze jelit, wykonanie dobrego treningu może okazać się niemożliwe. A robienie czegoś ''na odwal'' nigdy nie jest dobrym pomysłem.
Wtedy jednak polecałabym, jeśli nie chcemy rezygnować z aktywności na kilka dni, wykonywanie spokojnych ćwiczeń rozluźniających, np. układów z jogi czy delikatnego pilatesu.
Raczej nie będziemy biły wtedy swoich rekordów w przysiadach czy na bieżni, ale przecież aktywność fizyczna to lek na wszystko. :)

Jeśli więc zdecydujemy się pójść na np. siłownię, pamiętajmy o odpowiednim stroju. Myślę, że długie czarne legginsy i dłuższa koszulka będą najlepiej się sprawować :)
Odpuściłabym natomiast sobie krótkie spodenki i koszulki odsłaniające brzuch.




Do następnego! :)

Mój instagram: www.instagram.com/fitujemy 


Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl


Pozdrawiam, 
Natalia <3

13 komentarzy:

  1. poza tym, że jestem wtedy drażliwa, wszystko mnie irytuje i potrafię płakać bez powodu generalnie nic mi nie jest, więc jak najbardziej ćwiczę :) choć zdarza mi się, że w 2 dniu (ten u mnie najgorszy) naprawdę gorzej się czuję to odpuszczam, jak sama napisałaś, nie ma sensu ćwiczyć na odwal się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tym płaczem mam tak samo...to się rozumiemy :D

      Usuń
  2. U mnie jedynym problemem jest ból brzucha w pierwszy dzień, wtedy zwykle rezygnuję z ćwiczeń. Ale innych przeciwwskazań u siebie nie widzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli ból jest tylko w pierwszym dniu, to nie jest źle! <3

      Usuń
  3. Ja na szczęście nie mam problemu z bolesną miesiączką, więc zazwyczaj ćwiczę normalnie :) Raz na ruski rok zdarza się jakiś gorszy dzień, ale zazwyczaj nie ma dla mnie problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy nie brałam tabletek to samo oddychanie i życie sprawiało mi przykrość, teraz na szczęście mogę nawet biegać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdradzisz które tabletki tak dobrze wpływają na złagodzenie dolegliwości związanych z okresem? Będę wdzięczna.

      Usuń
    2. oo właśnie, pisz pisz jak możesz! :)

      Usuń
  5. Tak naprawdę nie wiem, co to są problemy z miesiączką. Nigdy nie objawiała się ona u mnie rozdrażnieniem, nigdy brzuch nie bolał - mogę więc zaliczyć się do grona tych szczęśliwych kobiet, które nie wiedzą, co to umierać z powodu okresu. W związku z tym w tym czasie ćwiczę normalnie, czuję może jedynie, że mam mniej siły, ale nic poza tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie właśnie ten brak sił czasami najbardziej dobija...ale to i tak jeszcze nic!:)

      Usuń
  6. Idealny blog dla mnie, dobrze że znalazłam! Zaczynam swoją przygodę z ćwiczeniami bo schudłam już 8 kg, a do mnie zapraszam na pielęgnacje i kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo bardzo się cieszę! chętnie wpadnę! :)

      Usuń