poniedziałek, 23 listopada 2015

Suplementacja: Kreatyna Glutamina i HMB

W dzisiejszym poście chciałabym nawiązać do poprzedniego wpisu z moją aktualną suplementacją i opowiedzieć trochę więcej o trzech produktach, które zaczęłam stosować - kreatyna, glutamina i HMB.
Jeśli więc interesuje Was ten temat, serdecznie zapraszam! :)



KREATYNA - Wydaje mi się być jednym z najbardziej podstawowych suplementów o osób, które myślą o ich stosowaniu, choć uważam, że osoby początkujące w ogóle nie powinny stosować suplementów. Jest bardzo wielozadaniowa i liczne badania potwierdzają jej świetne działanie. Dokładnie o właściwościach kreatyny, sposobie jej stosowania, nasyceniu kreatyną, możemy zobaczyć w filmiku Jacka Bilczyńskiego, który bardzo polecam obejrzeć, jeśli zastanawiacie się nad zakupem tego produktu - KLIK. Ciężko jest wymieć wszystkie zalety stosowania kreatyny, ja jednak przede wszystkim chciałabym zwrócić uwagę na fakt, że wyraźnie pomaga zwiększyć osiągnięcia w treningach siłowych, jak i wytrzymałościowych, a dodatkowo praktycznie skutki uboczne nie występują (słyszeliście kiedykolwiek o jakichkolwiek?), oczywiście, przy odpowiednim stosowaniu. Jedyne o czym muszę powiedzieć a co wynika z jej działania to fakt, że powoduje "podlanie" wodą. Wielki plus to działania silne antykataboliczne, pomaga w utrzymaniu i rozwoju tkanki mięśniowej. Jeśli chodzi właśnie o stosowanie jej, często jest polecane zrobienie okresu nasycenia kreatyną, czyli przez określoną ilość czasu zażywania jej w dużych ilościach, później przechodząc do niższych. Ja jednak takiego okresu nie robiłam i biorę ją codziennie w takiej samej ilości. Na rynku mamy dostępne różne rodzaje kreatyny, ale wybranie konkretnego najlepszego rodzaju nie jest możliwe. Tutaj nie sprawdza się zasada, że ''im droższe tym lepsze'', ponieważ nawet te stosunkowo tańsze monohydraty kreatyny są bardzo często polecane. Możemy także dostać mieszanki kilku rodzajów kreatyny, które wydają się być ciekawym produktem. Ja aktualnie mam jabłczan kreatyny z Trec'a, kupiłam go z polecenia wielu osób i muszę powiedzieć, że ma bardzo przyjemny smak jabłek :) W dni treningowe biorę jedną porcję przed treningiem i jedną po treningu. W dni nietreningowe jedną porcję przed śniadaniem, drugą w ciągu dnia.


GLUTAMINA - najlepiej jest ją łączyć z kreatyną, wtedy działanie ich jest najmocniejsze.
Świetnie wpływa na na odporność organizmu. Jej działanie antykataboliczne jest kwestią bardzo sporną, ja jednak uważam, że w okresie redukcyjnym w celu ochrony mięśni, może się ona sprawdzić bardzo dobrze.
Ja używam glutaminy z Fitness Authority, jedna porcja po treningu, więc w dni nietreningowe nie przyjmuję.


HMB - tak jak wszystkie suplementy są tematem bardzo spornym, tak HMB chyba najbardziej!;)
Wydaje się być bardzo wszechstronnym produktem - pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej i zwiększeniu masy mięśniowej. Jednak często słyszę od osób, które stosowały ją dłuższy czas, że jej działanie jest niezauważalne, że szkoda wątroby na nią. Sama postanowiłam przetestować jedno opakowanie,
żeby móc się wypowiedzieć. Wybrałam HMB z Fitness Authority, zalecana dawka dzienna wynosi
do 8 tabletek, ja przyjmuję 4-5 tabletki przed treningiem.




Mam nadzieję, że ten wpis okaże się przydatny!






Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl



Pozdrawiam, 
Natalia <3

3 komentarze:

  1. Ja jakoś w suplementach nie siedzę , ale to wszystko brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, nominowałam Cię do Liebster Blog Award na moim blogu:) Będzie mi bardzo miło, jeśli odpowiesz na moje pytania, które znajdziesz pod linkiem: http://healthylifestylepassion.blogspot.co.uk/2015/11/liebster-blog-award.html. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń