niedziela, 25 października 2015

Moja ulubiona owsianka - 2 przepisy

Jeśli czasami wpadacie na mojego insta lub regularnie czytacie mojego bloga, na pewno zauważyliście,
że uwielbiam owsianki! Zarówno za ogromne zalety zdrowotne, jak i za smak.
O płatkach owsianych robiłam kieeedyś wpis (jeden z pierwszych wpisów na moim blogu), więc jeśli chcecie poczytać o ich właściwościach, to odsyłam do niego.
A dziś mam dla Was dwa przepisy na moje ulubione owsianki, które zjadam prawie codziennie!




OWSIANKA Z NUTELLĄ Z AWOKADO - idealna dla miłośników czekolady:

Płatki owsiane górskie (50g) zalewam na noc w garnuszku gorącą wodą, troszkę powyżej poziomu płatków - mają być ''na gęsto'', dodaję szczyptę cynamonu. Rano do tak przygotowanych płatków dolewam trochę mleka sojowego (w zależności od dnia, zazwyczaj około pół szklanki) i gotuję przez chwilę.
Dzięki temu, że wcześniej były zalane wodą na noc, same płatki są na gęsto, a mlekiem są jedynie zalane.
Nie pasują mi owsianki na rzadko, nie są już tak sycące :)

Do owsianki robię nutellę z awokado (pół awokado, pół banana i łyżeczka kakao zblendowane razem) i opcjonalnie dodaję np. płatki migdałowe. Pycha!



BANANOWA OWSIANKA Z MASŁEM ORZECHOWYM - której już dawno (za dawno!) nie jadłam, bo skończyło mi się masło :( :

Płatki zalewam na noc tak samo jak w przepisie na owsiankę z nutellą z awokado.
Rano do tak przygotowanej owsianki dodaję rozgniecionego widelcem banana (pół lub całego), dolewam około pół szklanki mleka sojowego i chwilę gotuję. Po przełożeniu do miseczki, dodaję masło orzechowe (ilość zależy od preferencji, u mnie zazwyczaj około łyżki) i opcjonalnie np. orzechy na to.
Smak nieziemski!




A Wy lubicie którąś z tych owsianek? Jaka jest Wasza ulubiona? Chętnie się zainspiruję! :)





Kontakt: e-mail: natalianalepa@o2.pl



Pozdrawiam, 
Natalia <3


13 komentarzy:

  1. haha mi też się skończyło i nie mam kiedy kupić więc póki co omleciki bez masełka : )

    miłego dnia śliczna

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha pycha pycha! kocham owsianki :D ja najczęściej robię owsiankę z jajkiem albo odżywką białkową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam wręcz owsianki z różnymi, różnistymi owocami i dodatkiem cynamonu :) Jakoś tak jednak średnio smakuje mi owsianka na zimno, więc namoczone przez noc płatki zalewam zimnym mlekiem i mieszam z resztą składników. Dzisiaj zaopatrzyłam się w mrożone wiśnie i śliwki, więc jutrzejsza owsianka będzie wypasiona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Owsianka z odżywką białkową miażdży system!! Musisz spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja za owsiankami nie przepadam :) no chyba, że są z jogurtem naturalnym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie z bananem i masłem orzechowym jest moim numerem 1 :D
    Ale uwielbiam też z ricottą, malinami i prażonymi migdałami albo z musem kaki lub mango i mleczkiem kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam owsianke z maslem orzechowym <333

    OdpowiedzUsuń
  8. O żeż... zabrałaś mnie do kulinarnego piekiełka... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Owsianka z bananem i masłem orzechowym to jedna z moich ulubionych. Mi też skończyło się masło orzechowe. Dzisiaj patrzyłam w sklepie awokado ale przypomniałam sobie, że nie zabrałam z domu blendera :( jak wrócę do domu to muszę go zabrać. I tak nikt oprócz mnie go nie używa :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam z bananem i masłem orzechowym :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jutro robię domową nutellę, zainspirowałaś mnie :D. Spróbuję ją z naleśnikami :D.

    OdpowiedzUsuń
  12. też uwielbiam owsianki i ciągle wymyślam nowe kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Owsianki są genialnym pożywieniem. Odkąd odkryłam, że po dwóch kanapkach na śniadanie czuję się totalnie głodna za 2 godziny, tak po owsiance mogę nie jeść z 5 godzin :D :3

    OdpowiedzUsuń