środa, 2 września 2015

Smaki Grecji - duszony bakłażan w sosie pomidorowym z mozzarellą

Dzisiaj mam dla Was przepis na niesamowicie pyszne danie, które jest dla mnie powrotem do wakacji na Krecie i tamtejszych smaków. Jeśli macie ochotę na coś innego, a, jak zawsze, bardzo zdrowego i prostego do wykonania, zapraszam!



Składniki:
-bakłażan (ważne, żeby był dość świeży, stare mają nieprzyjemny posmak)
-koncentrat pomidorowy (lub świeże pomidory, pomidory z puszki)
-mozzarella (ja na całego bakłażana zużyłam 1/3 mozzarelli)
-przyprawy: oregano, bazylia (według  uznania)

Bakłażana kroimy na plasterki grubości ok. 1 cm, solimy je, wykładamy na papierowy ręcznik i odstawiamy, żeby puściły wodę. Po 15 minutach zmieniamy ręcznik, odwracamy krążki i czekamy drugie tyle czasu, żeby na pewno cały sok wypłynął. Jest to konieczne, bo sok ten zawiera bardzo nieprzyjemną w smaku goryczkę, a dzięki tym zabiegom się jej pozbędziemy.
Następnie krążki wykładamy na rozgrzaną patelnię, zalewamy wodą (ok. do połowy wysokości plasterków) i dusimy na niedużym ogniu, aż zmiękną. Wtedy odlewamy wodę, krążki smarujemy koncentratem pomidorowym (lub kładziemy plasterki świeżego pomidora), a następnie kładziemy na nie po kawałku mozzarelli. Posypujemy wybranymi przyprawami i chwilę jeszcze dusimy, aż ser całkowicie się rozpuści.
Gotowe!

Banalnie proste i niesamowicie smaczne! :) I dla mnie bardzo wakacyjne...





Wypróbujecie ten przepis? Jeśli Wam też posmakuje, dajcie znać! Myślę już nad kolejnymi daniami zainspirowanymi Grecją, więc może niedługo nowy przepis! :)


 Mój instagram: www.instagram.com/fitujemy

Napisz do mnie! e-mail: natalianalepa@o2.pl


Pozdrawiam,
Natalia <3

9 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam bakłażana, ale chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaaaam, wygląda obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bakłażana kocham, ale mnie chyb teraz berziej interesuje wersja wegańska :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bakłażan z reguły niezbyt zachęcająco wyglądający, tutaj prezentuję się całkiem fajne;)

    OdpowiedzUsuń
  5. o baklazany uwielbiam! :)

    http://sniadaniowe-wariacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie pyszności! Szczególnie mozzarella!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam! Jadłabym, oj jadłabym :)

    OdpowiedzUsuń