niedziela, 16 sierpnia 2015

Podsumowanie wyzwania śniadaniowego z @kkupczak - WSZYSTKIE PRZEPISY!

Dzisiaj zapraszam Was na wpis podsumowujący tygodniowe wyzwanie śniadaniowe, którego podjęłam się na instagramie, razem z Kasią z bloga http://coffee-roaster.blogspot.com/.
Wyzwanie polegało na tym, że codziennie przez 7 dni, zaczynając od poniedziałku 10 sierpnia, wrzucałyśmy zdjęcia naszego zdrowego śniadania i za każdym razem musiało to być inne śniadanie!
Wyzwanie miało na celu propagowanie zdrowego odżywiania, które może być pyszne i naprawdę dla każdego. Dzięki wyzwaniu przełamałam swoją rutynę codziennego jedzenia owsianki (którą i tak uwielbiam), zaczęłam kombinować, szukać nowych przepisów. Z jakim efektem? Sami oceńcie! :)


PONIEDZIAŁEK:

 OWSIANKA Z JAJKIEM, KREMEM CZEKOLADOWYM Z AWOKADO I BORÓWKAMI: 460 kcal

Płatki owsiane (50g) zalewam na noc wodą. Rano gotuję i do gotującej się owsianki, wbijam jajko. Szybko mieszam, najpierw widelcem, później łyżką. Kiedy jajko się zetnie, przelewam do miseczki. Dodają krem z awokado, posypuję borówkami i dodają cynamon.

Krem z awokado - miksuję pół awokado i pół banana, dodają łyżeczkę kakao. 


WTOREK:

PLACUSZKI Z DŻEMEM BEZ CUKRU I OWOCAMI:
460 kcal


Ubijam pianę z jednego białka, dodaję jedno żółtko i 50g mąki gryczanej. Smażę placuszki na oleju kokosowym, gotowe smaruję dżemem bez cukru o smaku mango lub jeżyny, dodaję świeże owoce.


ŚRODA:

 KASZA JAGLANA Z KREMEM Z AWOKADO, DŻEMEM BEZ CUKRU I PUDDING CHIA:
536 kcal

Do kielicha leję pół szklanki mleka sojowego, dodaję łyżkę nasion chia, dokładnie mieszam, odstawiam na noc do lodówki.
Kaszę jaglaną (50g) gotuję na wodzie, przelewam do miseczki. Dodaję krem z awokado (przepis - patrz: poniedziałek), łyżeczkę dżemu bez cukru i łyżeczkę płatków migdałowych. Wyciągam z lodówki deser z chia.
CZWARTEK:
 OWSIANKA NA MLEKU SOJOWYM Z NEKTARYNKĄ, PESTKAMI DYNI I ORZECHAMI:
390 kcal

Płatki owsiane (50g) na noc zalewam pół na pół wodą i mlekiem sojowym. Rano gotuję, przelewam do miseczki. Dodaję pokrojoną nektarynkę, pestki dyni i nerkowce, posypuję cynamonem.


PIĄTEK:

CHLEBEK CZYSTOZIARNISTY Z DŻEMEM BEZ CUKRU, MUS Z TRUSKAWEK:
620 kcal

Wieczorem wyciągam do rozmrażania szklankę musu z truskawek.
Chlebek Czystoziarnisty do domowego wypieku z Biedronki (niecałe pół), smaruję dżemem bez cukru w dwóch smakach.

SOBOTA:

OWSIANKA NA MLEKU SOJOWYM Z KREMEM Z AWOKADO:
436 kcal

Płatki owsiane na noc zalewam wodą i mlekiem sojowym, rano gotuję, wlewam do miseczki, dodaję krem z awokado i płatki migdałowe.


NIEDZIELA:

CZEKOLADOWY OMLET Z BANANEM W ŚRODKU I NEKTARYNKĄ:
479 kcal

Dwa białka ubijam na sztywną pianę, dodaję dwa żółtka, 2 łyżki mąki gryczanej i 1 łyżkę mąki z nasion amarantusa, łyżeczkę kakao, delikatnie mieszam. Wylewam na patelnię delikatnie posmarowaną olejem kokosowym. Na masę kładę pół banana pokrojonego w plasterki, zasłaniam masą omleta. Smażę chwilkę na jednej stronie pod przykryciem, aż zetną się boki, przewracam na drugą stronę. Usmażonego przekładam na talerz, ozdabiam plasterkami nektarynki i łyżeczką wiórków kokosowych.
Macie pomysły czy propozycje na następne wyzwania? Jeśli tak, dajcie znać w komentarzu! :)


Mój instagram: www.instagram.com/fitujemy 
Napisz do mnie! e-mail: natalianalepa@o2.pl

Pozdrawiam, 
Natalia <3 

14 komentarzy:

  1. Przeeepyszne sniadania! Musze wyprobowac przepis na omlet i koniecznie zrobie ten chlebek z biedronki bo zapowiadaja sie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dotąd wszystkie potrawy przyrządzone z Twoich przepisów sprawdziły się u mnie na 6+, więc zgapię jeszcze kilka pomysłów :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysły na śniadania- wypróbuje ;) Zapraszam do mnie na blog na rozdanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepiej prezentuje się omlety :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaaam jak u Ciebie smacznie ;) muszę wypróbować tą owsiankę na jajku, bo nigdy nie próbowałam, a zawsze to więcej białeczka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie ! ja też jestem totalnie zakochana w owsiance! szczególnie kawowej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj ten chlebek już u mnie stoi w szafce i tak długo czeka na zrobienie :D Dobrze, że mi o nim przypomniałaś.

    Jutro pierwszy raz miałam zamiar wypróbować krem z awokado, jak widzę musi być pyszny, skoro pojawia się u ciebie nie raz :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Śniadania na słodko-tak tak tak! :D widzę, że kalorycznie masz podobny rozkład do mnie, będę się inspirowała :)
    A może jakiś cykl posiłków ratujących życie na redukcji? :P Tzn. jakieś kremy, ciasta itp., które dobrze udają niedietetyczne wersje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ukradnę kilka pomysłów :( choć nie umiem się przekonać do awokado..

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jedynie urozmaicam omlety na różny sposób, dziś z płatków jaglanych
    innym razem z mąki żytniej typ 2000
    placki proteinowe (mleko migdałowe, serki wiejskie)
    ewentualnie baton który robię i starcza mi na tydzień

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale smakowicie to wygląda, mniam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. to ostatnie najbardziej do mnie przemawia :P

    OdpowiedzUsuń