czwartek, 2 lipca 2015

Przepis na idealne naleśniki gryczane

Dziś mam dla Was przepis na pyszne naleśniki, które ostatnio pokazywałam Wam na moim instagramie, na którego oczywiście gorąco Was zapraszam! www.instagram.com/fitujemy  - codziennie nowe zdjęcia! :)
Tam właśnie wstawiam zdjęcia moich przykładowych posiłków i piszę o treningach, dlatego jeśli jeszcze mnie nie odwiedziliście na tej stronie, czekam na Was! :)



Naleśniki z mąki gryczanej to danie, które absolutnie zawładnęło moim sercem.
Bo kto nie lubi naleśników?!
Uwielbiam je zarówno na słodko, jak i w wersji wytrawnej.
Próbowałam różnych przepisów na naleśniki w zdrowej wersji, to jest z wartościowej mąki, a nie z pszenicznej, jednak większość eksperymentów kończyła się tym, że placki albo nie chciały się odkleić od patelni, albo się łamały, albo nie dało się ich odwrócić, albo nie dało się ich zjeść.
Z tymi jest całkowicie inaczej!
Smaży się je praktycznie tak samo jak te najzwyklejsze, a i w smaku nie są gorsze.
Szczególnie, jak wypełnimy je ulubionym nadzieniem :)
Polecam, bo wychodzą naprawdę dobrze, nie rozwalają się, łatwo można je obrócić na patelni.
Świetny pomysł na szybkie, zdrowe śniadanko :) I jakie pyszne!

Mąka gryczana otrzymywana jest z gryki, jak kasza gryczana i jest bardzo wartościowym produktem:
-ma niski indeks glikemiczny, więc po zjedzeniu nie powoduje, tak jak mąka z pszenicy, wyrzutów insuliny, a więc nie straszy chorobami jak otyłość, cukrzyca, energia z niej jest długo i stopniowo uwalniana, na długo po zjedzeniu odczuwamy sytość, nie czujemy się ospali, nie grożą nam ataki wilczego głodu
-bogata jest w białko roślinne i błonnik pokarmowy
-zawiera duże ilości magnezu, potasu, fosforu i innych bardzo ważnych dla organizmu pierwiastków
-polecana dla osób nietolerujących glutenu, chorych na celiakię.

To teraz, gdy myślę, że już wszystkich zachęciłam, przepis! :)

Naleśniki gryczane:
-pól szklanki mąki gryczanej
-1 jajko
- 0,5 - 0.75 szklanki wody gazowanej
-zdrowy tłuszcz do smażenia

+ulubione dodatki, u mnie:
-nadzienie: krem czekoladowy z awokado - pół awokado, banan, łyżeczka kakao
-dżem bez cukru Łowicz do posmarowania i borówki i płatki migdałowe do posypania

Wszystkie składniki na ciasto mieszamy. Ciasto powinno mieć konsystencję płynnej śmietany.
Najlepiej jest je odstawić na ok. 10 min, żeby odpoczęło. Po tym czasie wylewamy je porcjami na dobrze rozgrzaną patelnię, cienko posmarowaną olejem kokosowym i smażymy chwilę na jednej stronie i przewracamy na drugą. Mi wyszły 4 duże, cienkie naleśniki.
Nadziewamy ulubionym farszem i zajadamy! :)
Smacznego! :)





Pozdrawiam! :)
Mój instagram: www.instagram.com/fitujemy
Napisz do mnie!  natalianalepa@o2.pl  - Zawsze odpisuję! :)



28 komentarzy:

  1. Czasami fajnie jest zjeść naleśniki na słodko, choć ja preferuję wersję wytrawną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na słodko na śniadanie, wytrawne na obiad :D

      Usuń
  2. Gdzieś ostatnio robiłem z maki razowej to mi się rozwalały. Gryczanej jeszcze nie próbowałem, ale chyba właśnie przyszedł czas;p ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie jeszcze ucze się smażyć naleśniki, ale na pewno wykorzytstam Twój przepis :D

    zapraszam:
    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo hahaha :D
      wpadnę na pewno! :*

      Usuń
  4. ile takie cuda mogą mieć kcal? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpisz w ilewazy.pl z wybranymi przez siebie dodatkami :)

      Usuń
  5. uwielbiam 2 mąki: gryczaną właśnie i orkiszową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a dlaczego ma byc to woda gazowana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto będzie pulchniejsze, delikatniejsze :)

      Usuń
  7. Kiedyś próbowałam z fatalnym skutkiem zrobić naleśniki z kaszy gryczanej, więc myślę, że ta mąka byłaby dla mnie dobrą alternatywą :D

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też jakoś z kaszy wyjść nie chciały.... :D

      Usuń
  8. Przyrzekam, że nigdy więcej nie wejdę na Twojego bloga po 20 :) Teraz będę myśleć o naleśnikach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahhahahhaha!!!! <3 to tak specjalnie dla Ciebie było! <3

      Usuń
  9. Wyglądają cudownie, no i zazdroszczę Ci borówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają cudownie, no i zazdroszczę Ci borówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam naleśniki, gryczanych nie robiłam :P trzeba spróbować

    OdpowiedzUsuń
  12. Dodaj przepis na to chyba ciasto z białej fasoli! Prooosze ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest na blogu: http://fitujemy.blogspot.com/2014/12/pyszne-i-pozyteczne-brownie-murzynek.html
      :)

      Usuń