czwartek, 23 lipca 2015

Od czego zacząć zdrowe życie? 10 prostych sposobów na lepsze życie!

Jeśli dopiero zaczynasz ze zdrowym odżywianiem, albo jesteś osobą już wprawioną w boju, ale chcesz jeszcze polepszyć jakość swojego życia, ten wpis jest dla Ciebie!
Dziś przedstawię Wam kilka prostych sposobów na jeszcze lepsze życie i czynności, które warto wprowadzić, zaczynając swoją FIT DROGĘ. Zapraszam! :)


 1. Dzień zaczynaj i kończ wypiciem szklanki ciepłej wody z cytryną - polecam to cały czas, bo tak naprawdę nie kosztuje to nas żadnego wysiłku, a bardzo korzystnie wpływa na nasz organizm - działa alkalizująco, czyli zmniejsza zakwaszenie organizmu, korzystnie wpływa na urodę, przyspiesza metabolizm i dodaje energii.

2. Aby dodać sobie energii, zamiast kawy, wybieraj krótki spacer czy nawet kilkuminutowy trening np. zrób 10 przysiadów, 10 pompek lub, jeśli nie masz takiej możliwości, wykonaj po prostu kilka głębokich wdechów i spokojnych wydechów.

3. Wyeliminuj z codziennej diety nadmiar soli, zamiast niej używaj dużej ilości przypraw. Sól zatrzymuje wodę z organizmie, powoduje powstawanie opuchnięć i obrzęków, a przyprawy przyspieszają przemianę materii, wspomagają trawienie, rozgrzewają, można z nimi wyczarować niecodzienne potrawy, regulują poziom cukru (cynamon), dodają cudownego aromatu.

4. Pij jak najwięcej wody niegazowanej - minimum 1,5 litra każdego dnia! Woda to życie. Nawet najmniejszy brak wody w organizmie wpływa na pogorszenie samopoczucia, spadek koncentracji, rozdrażnienie. Odwodnienie często jest mylone z głodem! A czasami wystarczy się napić szklanki wody, żeby przestać odczuwać rzekomy głód.

5. Kilka razy dziennie pij zieloną herbatę - przyspiesza metabolizm, wspomaga trawienie, a dodatkowo jest dobrym ''zapychaczem'' - kiedy czujesz, że coś byś zjadł, napij się zielonej herbaty - powinna zaspokoić apetyt ;)

6. Jeśli wychodzisz z domu na dłużej, zawsze weź ze sobą coś do jedzenia - jeśli w chwili głodu będziesz przy sobie miał jogurt, jabłko czy paczuszkę orzechów, niezdrowe przekąski czy fast foody w sklepach nie będą Cię kusić.

7. Rób swoje ulubione potrawy, ale zawsze w zdrowej wersji - tak naprawdę każde danie można przyrządzić ''na zdrowo'', np. frytki z selera, naleśniki gryczane.



8. Od stołu odchodź zanim odczujesz się całkowicie pełny - uczucie sytości nie pojawia się od razu po zjedzeniu, tylko około 10-15 minut po skończeniu posiłku.

9. Do każdego posiłku dodawaj porcję warzyw lub owoców - optymalnie to dwie porcje owoców i trzy porcje warzyw każdego dnia. W ten sposób zapewnisz sobie odpowiednią ilość witamin, więc i zdrowia, a także wzmocnisz odporność i zadbasz o linię, gdyż owoce i warzywa zawierają dużo błonnika, który na długo daje uczucie sytości!


10. Celebruj posiłki - nigdy nie jedz w biegu, na szybko. Staraj się na każdy posiłek w miarę możliwości poświęcić co najmniej 10 minut. Dokładnie przeżuwaj, pamiętaj, ze trawienie węglowodanów rozpoczyna się już w jamie ustnej!



Zapraszam na mojego instagrama: www.instagram.com/fitujemy
Napisz do mnie! E-mail: natalianalepa@o2.pl - Zawsze staram się odpowiedź jak najlepiej mogę! :)
Ponieważ łatwiej jest mi jednak odpisywać na fb, podaję także swojego fb:
https://www.facebook.com/natalia.nalepa.3 - Śmiało piszcie, zapraszajcie! Przeczytam i odpiszę szybciej niż na email! :)


Pozdrawiam, 
Natalia

15 komentarzy:

  1. Świetnie napisane :)
    Ja nie piję aż tak dużo zielonej herbaty, bo tak jak kawa działa moczopędnie. Więc może nas też za mocno odwodnić :)
    W wakacje nie piję kawy, ale w roku akademickim muszę wypić jedną po południu by mieć siłę na naukę do nocy, ale jeśli ktoś nie używa cukru (lub w małej ilości) czy mleka/śmietanki, to nie jest to straszny grzeszek :)

    A od siebie dodam, że ja swoją przygodę zaczęłam właśnie od stopniowego (podkreślam: stopniowego, żeby nie było dla nas dużego szoku :) ograniczania cukru i właśnie zmniejszenia ilości soli :) I dodałam więcej warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nr 2 u mnie sprawdza się zamiast kawy sok z papai i mango lub sok z winogron. Co do posiłków to ja każdy posiłek celebruje :D bo nie potrafię jeść szybko. Co do soli to nie dodaję jej praktycznie nigdzie chyba że do gotujących się ziemniaków ale i to mniej niż normalnie. Używam dużo świeżych ziół takich jak bazylia, koperek, pietruszka... dzięki nim można spokojnie sobie sól odstawić.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie również wpis o mojej diecie :) Może coś cię zainspiruje!
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj dokładnie kawa to zło. Ja dzisiaj wypiłam 3 i zaraz mi łeb rozsadzi a mam tyle rzeczy do zrobienia :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mądre słowa :) ale myślę, że kawa w rozsądnych ilościach tragedii nie zrobi. Chociaż mam z nią problem w pracy, rano piję bo lubię, a potem jak wychodzimy do innego miejsca to zawsze parzą już na mój widok :D na szczęście często udaje mi się dostać herbatę, chłopaki jak się postarają to i owocową znajdą (mam około 200 chłopa i większość pije kawę/czarną herbatę) :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Te frytki tak pysznie wyglądają, że idę coś zjeść! :))
    A co do zasad - zgadzam się całkowicie, ale... z kawy nie zrezygnuję :) Choć nie pije jej nałogowo - zazwyczaj 1, czasem 2 dziennie. Często też mieszam normalną rozpuszczalną ze zbożową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Frytki z selera? Czemu ja na to wcześniej nie wpadłam.. Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Frytki z selera - koniecznie muszę sprobowac :)

    http://maryshealthystart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Staram się stosować do wszystkiego, z tym wyjątkiem, że nie umiem zrezygnować z porannej kawki z mlekiem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Frytki z pietruszki też wymiatają. No i często odwodnienie jest powodem spadku energii, więc wypicie wody automatycznie pomaga ;) Fajny post, na pewno przydatny dla początkujących ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja właśnie piję zieloną i na wyjście z domu ją chyba zabiorę ze sobą w butelkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z tym... Frytki można zrobić ze wszystkiego z pietruszki, z batatów, buraków, pomidorów, rzodkiewek. Sposobów jest mnóstwo, a ograniczeniem nasza wyobraźnia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej! Zaczynam swoją przygodę z fitnessem i chcę zmienić trochę swoje życie na lepsze. Szalenie inspirujący wpis, mam nadzieję, że kiedyś będę miała taką figurę jak Ty :D Odnośnie punktu 2 i picia kawy, co sądzisz o zielonej kawie zamiast czarnej? Słyszałam, że taki napój może wspomóc odchudzanie, czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej hej! zielona kawa ma swoich zwolenników jak i przeciwników...fajne urozmaicenie dla diety, jeśli Tobie smakowo podpasuje, to możesz próbować! Rzeczywiście, może wspomóc odchudzanie, zalecana jest do super foods

      Usuń
  13. Według mnie, aby zacząć zdrowe życie, należy postawić przede wszystkim na odpowiednią dietę, jak i regularne uprawianie sportu. Z resztą sama szukam ciekawych inspiracji w sieci, powiązanych z tą tematyką i muszę przyznać, że wiele świetnych materiałów znalazłam na aktywnienaplus.pl i jestem pewna, że każda z nas znajdzie tam sporo interesujących artykułów.

    OdpowiedzUsuń