piątek, 19 czerwca 2015

SuperFoods - Co to jest? Czy warto inwestować w SuperŻywność? David Wolfe

SuperFood to termin, który stał się ostatnio bardzo modny. Na większości blogów i stron o tematyce zdrowego stylu życia, możemy się spotkać z tym określeniem i to w wielu tematach.
Jeśli jesteś ciekawy, jakie produkty nazywane są SuperŻywnością i dlaczego, zapraszam!

W przygotowaniu tego wpisu pomogła mi książka David'a Wolfe ''Superżywność'', którą wygrałam w konkursie Pipilotki, jeszcze raz dziękuję!


Do książki dołączona była kartka, za którą niesamowicie dziękuję! W momencie otworzenia książki, była to dodatkowa wspaniała niespodzianka! <3

SuperFoods - SuperŻywność nie można w jednoznaczny sposób zdefiniować, bo dla każdego z nas termin ''super'' może oznaczać coś innego.
Ogólnie SuperŻywność to jedzenie, które oddziałuje wspaniale na nasz organizm, wręcz leczy, w wielu płaszczyznach, bo posiada wiele wyjątkowych właściwości i unikalnych cech.

Co daje wydzielenie konkretnych produktów jako SuperŻywność?
W obecnym czasie jako społeczeństwo, stajemy się coraz bardziej świadomi mocy spożywanego jedzenia i jego bezpośredniego oddziaływania na nasze samopoczucie, humor, ciało, formę i przede wszystkim zdrowie. Coraz większa część z nas zaczyna zwracać uwagę na to, co w ciągu dnia je.
Wydzielenie konkretnych pokarmów jako SuperŻywność ma za zadanie pomóc takim osobom w dokonywaniu zdrowych wyborów i kierowaniu ich odżywiania na jak najlepszy tor.
Obecnie świat w większości (niestety, nie wszyscy ludzie...) ma dostatek pożywienia, co jest tak naprawdę nowością w stosunku do ubiegłych wieków, biorąc pod uwagę fakt, że dawniej o pokarm ludzie musieli walczyć. I czasami ten nadmiar nam znacznie szkodzi, bo przyczynia się do chorób takich jak cukrzyca czy otyłość. Dlatego odpowiednie żywienie jest niesamowicie ważne i już każdy powinien to wiedzieć!

Czym charakteryzują się produkty zaliczane do SuperFoods?
Jest to coś pomiędzy lekarstwem, a żywnością, gdyż spełnia wymagania oby tych grup i to w samych najlepszych aspektach. Leczy, odżywia organizm, ma wiele wspaniałych i cennych właściwości.
A jeśli można tak powiedzieć, a myślę, że nikt nie zaprzeczy, sprawia, że nasze życie w jakimś stopniu staje się lepsze, bo my sami tacy się stajemy.



Produkty zaliczane do NAJLEPSZEJ NAJZDROWSZEJ ŻYWNOŚCI NA ŚWIECIE:
(autor książki opiera swoją wiedzę na bardzo licznych, dokładnych badaniach, doświadczeniu i obserwacjach, często wieloletnich)

Wszystkie te produkty charakteryzują się m.in. jedną bardzo ważną rzeczą - są adoptogenami, czyli posiadają szereg właściwości terapeutycznych. A to tylko jedna z nieskończonej ilości ich zalet.

-Jagody Goji - myślę, że duża część osób zna je, chociaż z nazwy, gdyż swego czasu zrobiło się o nich bardzo głośno.Występują odmiany azjatyckie i amerykańskie, ale wszystkie łączy jedno - są naprawdę SUPERFOOD i to nie przypadek, że autor opisuje je jako pierwsze i nazywa ''Źródłem młodości'':
-Kakaowiec - surowa czekolada. Kakao pił kiedyś chyba każdy, ale wyglądu nasion kakaowca mało z nas raczej zna. Właściwości kakaowca docenia się już od wieków, kiedyś został nazwany pokarmem bogów, co przez jego właściwości jest całkowicie uzasadnioną nazwą.
-Maka - afrodyzjak z Andów. Korzeń tej rośliny uchodzi za prawdziwy cud. Znana i doceniana od tysięcy lat. Należy do rodziny krzyżowych, podobnie jak znane nam dobrze brokuły, kalafior, jarmuż, rzepa i rzodkiew.
-Produkty pszczele - pierwsza superżywność:
miód - uniwersalne lekarstwo
pierzga - pyłek pszczeli
mleczko pszczele - złożone z miodu i pierzgi
propolis - kit pszczeli
-Spirulina - królowa białka. O spirulinie w formie tabletek robiłam kiedyś oddzielny wpis - TU
-Algi AFA (Niebieskozielone)- pierwotna żywność z jeziora Klamath w stanie Oregon, postać fitoplanktonu, mieszkająca w wodach słodkich.
-Fitoplankton morski - podstawa wszelkiego życia, pierwsze ogniwo łańcucha pokarmowego.
Najmniejszy tym mikroalg, dzięki czemu działa w naszym organizmie już na poziomie DNA.
-Aloes - esseńska i egipska tajemnica nieśmiertelności , zaliczamy do niego ponad 200 gatunków roślin, te najbardziej znane już tysiące lat temu rozpowszechniali Egipcjanie.
-Siemię konopne - superżywność jutra, należy do rodziny morwowatych, potrafi więc przetrwać w niemal każdym klimacie. Nasiona konopi słyną przede wszystkim jako źródło kompletnego białka.
-Orzechy kokosowe - symbol raju. Kokos to naturalny filtr wody, a woda kokosowa to jedno z najbogatszych naturalnych źródeł izotoników. Oprócz wody kokosowej cudowne właściwości wykazują także inne produkty pochodzące z kokosa - miąższ kokosowy, śmietanka kokosowa oraz olej kokosowy.


Czy warto inwestować w tak wyszukane produkty? 

Zawsze powtarzam, że jak w coś inwestować, to tylko w siebie :) więc według mnie - TAK!
Oczywiście, nie we wszystko na raz. Te organiczne produkty są niestety najczęściej drogie.
Ale jeśli miałabym wybrać między nowymi butami a czymś, dzięki czemu poprawię swoje zdrowie, więc i komfort życia, wybieram tę drugą opcję ;)
Co wybrać na początek, zależy od tego, czego potrzebujemy i do czego mamy dostęp. 
Po zapoznaniu się z wspominaną wcześniej książką, jestem zakochana całym sercem w SuperFood i otwarta na nowe cuda, ale podchodzę do tego z dużym dystansem i nie do końca pewnie, bo też nie zakładam klapek na oczy i głupio nie idę od razu do sklepu wszystkiego kupować. Przecież nie wszystkiego od razu w tym momencie potrzebuję :)
Gdzie możemy je dostać?

Fitoplanktonu czy siemienia konopnego raczej nie dostaniemy w pierwszym lepszym sklepie, choć jagody goi już często możemy spotkać w supermarketach. Warto zwracać uwagę, by były to produkty organiczne i z zaufanego źródła. Warto rozejrzeć się w sklepach ze zdrową żywnością i dobrych sklepach internetowych.



Jeśli chcielibyście abym dokładnie przybliżyła jakiś konkretny SuperFood (albo kilka z nich), to piszcie w komentarzach, a chętnie zrobię taki wpis.

Następny post będzie w podobnej tematyce, więc wszystkich zainteresowanych zapraszam już w niedzielę!
Pozdrawiam!


Mój instagram: www.instagram.com/fitujemy
Napisz do mnie! natalianalepa@o2.pl   - Zawsze odpisuję! :)

24 komentarze:

  1. Z produktów wymienionych przez Ciebie spożywałam tylko miód i orzech kokosowy. Myślę, żeby zainteresować się pozostałymi. Zdrowie mamy tylko jedno i warto wprowadzać do niego zdrowe produkty :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jeszcze orzecha kokosowego takiego prawdziwego nie próbowałam :) pozdrawiam także!

      Usuń
  2. Tych Super Foods jest chyba więcej, to nie jest pełna lista? Aktualnie mam na topie aloes :-) Myślę o spirulinie, ale trochę droga mi się wydaje, a nie wiem czy naprawdę działa tak super pozytywnie, czy to tylko takie pisanie, a w efekcie nie widać różnicy po jej zażywaniu... Zerknę za chwilę na Twój link o spirulinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to lista którą przyjął autor książki :) ja spirulinę polecam, z resztą możesz o tym przeczytać we wspomnianym wpisie

      Usuń
  3. Ja ostatnio poszalalam u zielarzy :D Mam spirulinę, białko konopne, pędy młodego jęczmienia, owoce goji :D Miód od dawna regularnie zjadam, a sprawdzam jeszcze działanie czystka, soli himalajsiej i zielonej kawy :D oczywiście kokos w różnej postaci też gościu u mnie w kuchni ;) Na szczęście mój P. wszystko dzielnie znosi, a nawet sam przypomina, że czas na czystek :D

    Ps. Też planuję serię postów o suprer foods.

    A jarmuż próbowałaś? Też ma dużo fajnych rzeczy w sabie i pysznie smakuje w koktajlach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. białka konopnego i pędów młodego jęczmienia nigdy nie próbowałam, ale na pewno jeszcze to nadrobię :D a zielona kawa mnie jakos odrzuca na razie :P
      Będę czekać na posty!
      Próbowałam! I chyba tylko w koktajlach mogę go pić codziennie :D

      Usuń
    2. Czasami w zupie też nieźle smakuje ;)

      co do młodego jęczmienia to kup od razu w tabletkach, sproszkowany jest niestrawny :D przynajmniej dla mnie pachnie wodorostami a smakuje jeszcze gorzej ;)

      Co do zielonej kawy to z tabletką stevi i mlekiem sojowym da się wypić ;) ale nie ma to jak czarna kawa :D

      Usuń
    3. to muszę spróbować w zupie :D
      ok, dziękuję bardzo za radę, muszę się zakręcić koło tego jęczmienia :D
      dokładnie, uwielbiam aromat kawy! <3

      Usuń
  4. Od czasu do czasu można coś kupić, ale na dłuższą metę większosć z nas zbankrutowałaby :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pytanie trochę z innej beczki :)
    Jeśli nie chce chudnąć kompletnie przez ćwiczenia ale tylko i wyłącznie delikatnie wyrzeźbić ciało jakie ćwiczenia/jak długo i jak często powinnam wykonywać?
    Pomocy! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. siłowe! lub coś z pilatesu. 3/4 razy w tygodniu to tak optymalnie, a długość treningu zależy od tego, co będziesz robić. Mam nadzieję,że pomogłam, jak coś to pisz! :*

      Usuń
  6. Siostra tez mi mówiła, ze ksiazka bardzo fajna jest. Moze mi Wisła w przyszłym tygodniu. :) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyśle tak? :) naprawdę świetna. też pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Ostatnio zastanawiałam się nad kupnem jagód goi, ale póki co cena mnie zniechęciła. Może kiedyś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami można trafić w znośnej cenie :)

      Usuń
  8. Jakiś czas temu kupiłam Super Greens z firmy Synergy Natural ale rzadko używam, bo jest naprawdę paskudny w smaku! Za to jagody goi nienamoczone sa dla mnie zbyt twarde i kleją się do zębów a namoczone robia się jak gluty:( Ale oczywiście można się przemęczyć, jeśli to takie zdrowe...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jagody goi lubię do owsianki lub jogurtu, takie suche mi kompletnie nie smakują :)

      Usuń
  9. Szkoda że zapominany o tych Super Food, które mamy pod nosem i są tanie np. czosnek. Co do jagód goi i nasion chia - osobiście dla mnie to zwykły marketing... Przylatują kilka tysięcy kilometrów do polski "zakonserwowane", czasem poprawione za pomocą barwników (jagody goi) i są ekstra super food...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niedlugo pojawi się wpis o moich własnych SuperFoods (tanich, dobrych, dostępnych!).

      Usuń
  10. Niektóre produkty jem regularnie, niektóre od czasu do czasu, ale są też takie o których nawet nie słyszałem, trzeba będzie spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może akurat okażą się dla Ciebie hitem! :P

      Usuń
  11. Ja zaczynam swoją drogę z tymi wszystkim cudami natury. Ale masz oczyszka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :* ja też czuję przy tym wszystkim, że dopiero zaczynam :D

      Usuń