wtorek, 30 czerwca 2015

Rady dla początkujących

Dzisiejszy wpis skierowany jest do wszystkich osób, które dopiero zaczynają swoje życie w stylu ''fit'', chcą polepszyć poziom życia, poprawić swoje samopoczucie, wygląd. Dlaczego warto to zrobić, staram się udowodnić w chyba każdym wpisie, który zamieszczam na blogu. Odsyłam do:
ZDROWE ODŻYWIANIE A KONDYCJA I WYGLĄD WŁOSÓW
MOJA METAMORFOZA

Wiem, że takich osób jest wiele, więc właśnie specjalnie dla Was jest ten post!
Zapraszam! :)

1. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę - oczywiście trzeba stawiać sobie wyzwania, stale nowe, ale kiedy np. dopiero zaczynasz biegać i od razu masz w zamiarze przebiec 12 km, a padniesz po 4, po prostu się zniechęcisz. Lepiej załóż sobie, że dasz z siebie po prostu 110%.

2. Nie zniechęcaj się małymi potknięciami czy porażkami - zdarzają się każdemu i traktuj je po prostu jako naukę na przyszłość. Jeśli teraz się potknąłeś, to otrzep się i wstawaj!

3. Dobierz odpowiednią dziedzinę sportu dla siebie - sport ma to do siebie, że nie każda dziedzina jest dla każdego, wiadome. Dlatego znajdź coś, co sprawia Ci przyjemność, bo o to właśnie chodzi.
Nie każdy przecież musi kochać siłownię, inni wolą spinning, jeszcze inni basen.

4. Nie zmieniaj od razu całego swojego życia - metoda małych kroczków najczęściej okazuje się w tym przypadku najlepsza. Jeśli nigdy nie miałeś nic wspólnego ze sportem czy zdrowym odżywianiem, to nagła zmiana na treningi 5 razy w tygodniu i ściśle określoną idealną dietę może być trochę szokiem dla organizmu.
Dlatego, powoli eliminuj z jadłospisu produkty niezdrowe, zastępuj je tymi ''dobrymi'', zaczynaj od prostszych, nie obciążających tak ciała treningów, i po czasie dopiero zacznij się rozkręcać.
Poza tym, taki szok psychiczny może spowodować, że poczujesz, że nie dasz sobie rady z tym wszystkim.

5. Nie przesadzaj - bardzo popularny problem. Najpierw naczytamy się Men's Health, a potem, pomimo, że nigdy tak nie robiliśmy, biegniemy na siłownię, gdzie próbujemy zrobić, tak jak było w rozkładzie treningu jakiegoś gwiazdora, martwy ciąg z 150 kg. Jak to się skończy? Pewnie nie inaczej, niż kontuzją.
I urazem w pamięci do treningów.

6. Nie porównuj swoich wyników do wyników innych - oczywiście, warto mieć wzorce i ideały, ale jeśli porównujesz, że przebiegłeś 5 km i jesteś po prostu padnięty, a X biega regularnie i po przebiegnięciu 15 km wygląda jakby dopiero się rozgrzewał, to raczej na dobre Ci to nie wyjdzie. Jeśli odbierasz to jako motywację do regularnych treningów - super, patrz więcej na tego X.
Jeśli jednak masz zamiar rzucić wszystko, bo przecież i tak nie będziesz w formie jak X, więc po co się starać, to pamiętaj, że wystarczy się bardzo postarać, a osiągniesz wszystko.

7. Nie zapominaj po co to robisz - odpowiednia motywacja jest niesamowicie ważna i często to ona warunkuje sukces. Dlatego, jeśli tylko zwątpisz i uznasz, że nie warto się starać, pomyśl, dlaczego to robisz!

8. Znajdź wsparcie i zrozumienie wśród bliskich osób - a może nawet ktoś się dołączy do Ciebie?
Nie ukrywaj tego, że starasz się zmienić swoje życie. Wręcz przeciwnie! Chwal się tym! Bo przecież naprawdę jest czym, w końcu nie jest to łatwe zadanie, ale na pewno warto.

9. Kontroluj swoje postępy - jeśli chcesz schudnąć, to na pewno ucieszy się każdy zgubiony centymetr. Tak, nie zgubiony kilogram, bo waga jest złym wyznacznikiem, o czym pisałam TUTAJ.
Lepiej sprawdzi się centymetr krawiecki lub...lustro. Warto sobie cykać co jakiś czas zdjęcia, najlepiej o tej samej porze, w tym samym lustrze. Każdy postęp w dążeniu do upragnionej sylwetki powinien być dla nas powodem do radości i dumy oraz wspaniałą motywacją do dalszej pracy.

10. Ciesz się z każdego małego sukcesu - Twoim marzeniem było zrzucenie całej opony z brzucha i właśnie zauważyłeś, że zgubiłeś tam 2 cm? Brawo! Koniecznie pochwal się bliskim! Możesz czuć ogromną dumę, bo to dzięki Twojej ciężkiej pracy. Ale nie osiadaj na laurach, bo jeszcze dużo pracy przed Tobą!
Ciągle do przodu! :)




Pozdrawiam,
Natalia

P.S Mam pytanie do wszystkich czytelników! Co sądzicie o tym, aby na blogu powstał dział o suplementach?Bartek by się tym zajął, więc na pewno wszystko byłoby dopracowane na sto procent. Dajcie znać co myślicie!


Mój instagram: www.instagram,com/fitujemy

Napisz do mnie! natalianalepa@o2.pl

23 komentarze:

  1. Masz rację - zmiany są bardzo ważne ale powinniśmy wprowadzać stopniowo, małymi krokami - przy zbyt szybkim rzucaniu się na głęboką wodę możemy się sfrustrować i szybko zniechęcić - a przecież nie o to nam chodzi :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, dobrze piszesz. Także pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Szczerze? Zależy jakiś suplementach, jeżeli o tabletkach z apteki lub naturalnych to tak, ale jeżeli w formie odżywki białkowej to nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej właśnie odżywki. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
    2. Popieram, również mi ten pomysł nie podpasował.

      Usuń
  3. Wpis bardzo dobry i potrzebny, bo wiele osób chce zacząć żyć zdrowo, ale nie wie jak się za to zabrać :)
    A co do suplementów - ten cykl chyba nie jest dla każdego. Obalanie mitów, omawianie czegoś z apteki - jestem na tak. Natomiast odżywki białkowe to nie moja bajka.
    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz. Cykl właśnie byłby ściśle o odżywkach białkowych, aminokwasach i tych wszystkich produktach, które przewijają się na siłowni :)

      Usuń
  4. Dobre wskazówki dla początkujących, sporo osób popełnia wymienione przez Ciebie błędy, sama przez to przechodziłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak niestety większość z nas. dzięki! :)

      Usuń
  5. Ja dopisałabym jeszcze jedną radę: Nie bój się pytać specjalistów!

    Chętnie poczytałabym na temat suplementów, jak najbardziej za.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja!!! jak mogłam o tym zapomnieć? dziękuję! :)

      Usuń
  6. No słuchaj, forma widzę coraz lepsza;) Wszyscy początkujący bierzcie przykład;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cenne rady, myślę, że bardzo pomogą każdemu początkującemu, a nawet i tym bardziej zaawansowanym przypomną co jest tak naprawdę ważne w tym wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cenne wskazówki, o których niestety często się zapomina :) Boski brzuch Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  9. Punkt 5 - dobrze,że o tym wspomniałaś. Czasopisma sportowe są coraz bardziej popularne i zdarza się, że stanowią tymczasową motywację. Ps. Świetnie się prezentujesz! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Motywujesz a przede wszystkim nie koloryzujesz rzeczywistości :)
    Mam nadzieję, że kiedyś osiągnę chociaż w połowie taki sukces jak Ty :)
    Niesamowicie wyglądasz! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! Kochana, nie można tak mówić o sukcesie, bo jedynym jego wyznacznikiem jest szczęście w życiu! <3 Trzymam kciuki za Ciebie! :)

      Usuń