niedziela, 7 czerwca 2015

Ćwiczenia i odchudzanie a rozmiar biustu

Jeśli czytasz ten wpis, może to znaczyć, że jesteś jedną z ogromnej ilości kobiet, które w wyniku ćwiczeń i schudnięcia, straciły kilka rozmiarów z biustu i są z tego powodu oczywiście bardzo niezadowolone.
 kg Ja miałam podobnie. Kiedy schudłam do 47 kg i zredukowałam tkankę tłuszczową do minimum, biust mi praktycznie zanikł. Dopiero w momencie, kiedy zbudowałam masę do obecnych 62 kg, biust wrócił na swoje miejsce i to w zdwojonej sile! ;) Co ciekawe, wrócił do rozmiaru z czasu, kiedy ważyłam 60 kg i była to prawdziwa waga tłuszczu. Teraz ważę 62, rozmiar biustu wrócił, a tłuszcz z brzucha czy nóg - nie. Kolejny dowód, że warto ćwiczyć!!!


Niestety, rzeczywistość jest przykra, bo jak się okazuje, kiedy chcemy schudnąć z np. brzucha i na nim się skupiamy, robimy treningi cardio, chudniemy z całego ciała, a z biustu spada najpierw.
Bo pamiętajcie, nawet jak chcemy schudnąć z tego brzucha, to nie da się schudnąć w jednym, wybranym miejscu, bo tkanka tłuszczowa spala się z całego ciała. 

Dlaczego w wyniku chudnięcia zmniejsza się biust?

Jest to po prostu związane z budową piersi. Składają się one przede wszystkim z tkanki gruczołowej i tkanki tłuszczowej, która ją otacza. I to właśnie od ilości tkanki tłuszczowej jest zależny rozmiar i wygląd naszych piersi. Dlatego, im więcej tłuszczu mamy w całym ciele, tym i większe są piersi.
Kiedy chudniemy, redukujemy ilość tkanki tłuszczowej w naszym ciele, biust normalną rzeczą jest, że się zmniejsza i zmienia swój kształt. I tak niestety będzie.

Czy da się temu zapobiec? 

Niestety, przy redukowaniu tkanki tłuszczowej w całym ciele, nic na to nie poradzimy. Jeśli jesteśmy na deficycie kalorycznym i wykonujemy treningi kardio, chudniemy i z biustu, nie da się go odseparować, oddzielić czy w inny sposób zabezpieczyć, aby się uchronił.

Jaki więc trening jest najlepszy na poprawę wyglądu biustu?

Myślę, że nie będzie zaskoczeniem, jeśli napiszę, że...siłowy! Trening kardio może go zmniejszyć, ale trening siłowy na pewno tego nie zrobi. A dodatkowo, trenując klatkę piersiową, uzyskujemy piękne, jędrne piersi jak i całą klatkę piersiową.


Jakie ćwiczenia polecam? 

Wszystkie, które angażuję mięśnie klatki piersiowej. Dla osób początkujących i nie tylko, na pewno sprawdzą się pompki, także wersja typowo kobieca. Dla bywalców siłowni polegam wszelkiego rodzaju wariacje w wyciskaniu sztangi, rozpiętki, odwrtotne pompki na TRX, przenoszenie hantla za głowę, ściąganie wyciągu do klatki....ćwiczeń jest bardzo dużo, wystarczy poszukać w atlasach ćwiczeń!


Co jeszcze możemy zrobić?

To też chyba nikogo nie powinno zdziwić, ale najważniejszą sprawą jest...odpowiednia postawa!
Jakiś czas temu wstawiałam wpis o odpowiedniej postawie, zainteresowanych zapraszam.
Bardzo często same robimy sobie krzywdę, garbiąc się, chowając klatkę do środka i wypinając przy tym brzuch. Pamiętaj! Plecy proste, klata dumna, brzuch wciągnięty!:)

Moja recepta na piękny biust:

Trening siłowy połączony z treningiem kardio + prosta postawa = piękna sylwetka, piękny biust! :)


 



Wiem, że temat wpisu może się wydać niektórym dość kontrowersyjny, ale do każdego tematu można podejść naukowo i z dystansem ;)
Pozdrawiam!

Zapraszam na mojego instagrama: www.instagram.com/fitujemy

15 komentarzy:

  1. W takim razie naukowa porada - bieganie nie jest najlepsze na biust. Jeżeli chcemy się odchudzić i nie stracić całego biustu, to zdecydowanie tak jak piszesz trening siłowy, a bieganie raczej bym sobie darował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ale nie ma co patrzeć na bieganie tylko przez pryzmat biustu, bo przecież ma bardzo wiele korzyści mimo wszystko :D

      Usuń
  2. Święta racja, wi to po sobie, że wbrew początkowym obawom biut po treningu siłowym jest jeszcze piękniejszy :D sprawdzone i potwierdzone!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, Dziewczyny, czytajcie i praktykujcie! :D

      Usuń
  3. Natalia to ile Ty masz wzrostu, ze ważysz 62kg i jesteś taka szczupła? Ja też ważę 62 przy 168 ale wyglądam jakbym była z 10kg od Ciebie grubsza! A co do biustu, ja tam uważam, że małe jest piękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 171 :D spore babsko jestem :D też tak uważam! :D

      Usuń
  4. Ja poprzez hormony odzyskałam swoje piersi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo a jakie hormony? przepisane przez lekarza? tabletki czy co? :D

      Usuń
  5. Dla mnie i siłowy nic nie pomoże. Nie ma na co :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. ten różowy 30 zł, ten z nike ok 100 zł ;*

      Usuń
  7. U mnie tak to chyba nie działa :/ Może mam problemy hormonalne albo zła dieta, bo nadal małe..
    Może polecisz jakieś ćwiczenia siłowe, ale do wykonania w domu, bo niestety siłownia daleko. :(

    OdpowiedzUsuń