czwartek, 28 maja 2015

NAJLEPSZE SPOSOBY NA: poprawienie samopoczucia i dodanie sobie energii

Każdemu z nas mogą zdarzać się dni, kiedy humor ma po prostu okropny i nic mu się nie chce. Bywa.
I w dzisiejszym poście chciałabym Wam przedstawić moje sposoby na takie chwile i dni,
CZYLI JAK POPRAWIĆ SWOJE SAMOPOCZUCIE I DODAĆ SOBIE ENERGII!
Ja oczywiście będę to przede wszystkim rozważać pod względem odżywiania i treningów :D

-WYSYPIAJ SIĘ - choć czasami to niemożliwe, jednak często zapominamy, że to właśnie odpowiednia regeneracja zapewnia nam energię na cały dzień, a najlepszą regeneracją jest sen

-JEDZ ŚNIADANIA I JEDZ REGULARNIE - jedzenie to energia, więc rachunek jest bardzo prosty

-DBAJ O ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ WĘGLOWODANÓW, BIAŁKA I TŁUSZCZY - zbyt mała ilość węglowodanów w codziennej diecie sprawia, że czujemy się słabo, brak nam energii, ale tak samo źle może działać ich nadmiar - wtedy czujemy się sennie. Tłuszcze także pełnią funkcję energetyczną, a białko na długo syci - czyli o niczym nie możemy zapominać

-STALE PIJ WODĘ - naprawdę, no podstawa podstaw - nawet na butelkach wody jest napisane, że ''nawet najmniejsze odwodnienie organizmu przyczynia się do pogorszenia samopoczucia i spadku koncentracji''

-NAPIJ SIĘ ZIELONEJ HERBATY - ożywi Cię, ugasi pragnienie, a jak wybierzesz swój ulubiony smak, to jeszcze zadba o doznania smakowe ;)

-ZJEDZ ORZECHY - nie od dziś wiadomo, że są bardzo zdrowe, ale czy wiedzieliście, że nawet kilka migdałów może znacznie polepszyć samopoczucie?

-PRZYGOTUJ SOBIE DO JEDZENIA COŚ NA CO OD DAWNA MIAŁEŚ OCHOTĘ - a nie chciało Ci się robić i tylko obchodziłeś się smakiem. Ale oczywiście zdrowego! :D Gwarantuję, że power na treningu będzie!



-PORUSZAJ SIĘ - chociaż kilka wymachów rąk, kilka przysiadów, a znacznie poprawisz krążenie krwi i dotlenisz mózg

-TRENUJ! - świadomość, że po szkole/pracy pójdziesz na siłownię/do klubu/na rower i będziesz robił to co kochasz i co sprawia Ci przyjemność i wydziela endorfiny, działa lepiej niż kawa

-WYJDŹ NA ŚWIEŻE POWIETRZE - w mieście nie jest to tak łatwe, ale jeśli masz możliwość, to chociaż wyjdź na chwilę do parku - zawsze coś

-POSŁUCHAJ ULUBIONEJ PIOSENKI - słuchanie ulubionej muzyki aktywuje w mózgu obszary odpowiedzialne za uczucie przyjemności

-ZACZNIJ...TAŃCZYĆ - nie musi być to superproffesjonal z TzG, ale swobodne ruchy w rytm ukochanej piosenki, byleby nikt nie widział!

-ZRÓB SOBIE TOTALNY REST DAY - najlepiej w weekend, żebyś nie musiał zarywać szkoły/pracy, a naprawdę mógł odpocząć

-DOMOWE SPA PRZY DOBRYM FILMIE - czyli wieczór idealny dla większości kobiet :3

-POWSPOMINAJ WAKACJE, IMPREZY - na samą myśl o niektórych wydarzeniach, zaczynamy się głośno śmiać i o to chodzi!

-WYOBRAŹ SOBIE SWÓJ CEL, SWOJĄ DROGĘ DO NIEGO I SIEBIE TERAZ - polecane szczególnie przed treningiem i w momencie zwątpienia w zdrowe odżywianie ;)

-WYGRZEJ SIĘ! - słońce=witamina D i te sprawy=antydepresant

-UBIERZ SIĘ RANO INACZEJ NIŻ ZWYKLE - tak żeby bliscy też to zauważyli, a nie będziesz miał nudnego dnia

-ZRÓB COŚ NOWEGO, ORYGINALNEGO - coś co zawsze chciałeś zrobić, ale nigdy nie zrobiłeś, może to być drobnostka np. ugotowanie owsianki z jakiem itp.

-ZRÓB COŚ DOBREGO DLA INNEJ OSOBY - a uśmiech masz gwarantowany na cały dzień ;)





Przesyłam wszystkim dawkę motywacji, a sama idę szykować jedzonko przed treningiem nóg - dziś trzeba pojeść! :D Pozdrawiam!


28 komentarzy:

  1. Świetny post, który z pewnością wiele zmian wniesie do mojego życia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na naleśnikach nutella z awokado:) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak <3 a nadziane są jeszcze twarożkiem waniliowym - twaróg,jogurt i ziarenka wanilii <3

      Usuń
  3. Trening lekarstwem na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co zazwyczaj jesz na kolację? Podaj proszę kilka propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazwyczaj kolacja to mój posiłek potreningowy, więc jem tak jak po ciężkim treningu się je: dużo, najczęściej banan, 2 kromki chleba żytniego, dwa jajka sadzone, do tego zawsze jakieś warzywa surowe. A jeśli nie jest to posiłek potreningowy to najczęściej jem serek wiejski z ziarnami słonecznika lub jajka sadzone lub jajecznica czy omleta i bukiet warzyw gotowany :)

      Usuń
  5. Co polecasz do picia na redukcji oprócz wody i zielonej herbaty?
    Pod koniec dnia często mi zimno jak to na redukcji i lubię wypić coś ciepłego jednak nie jestem pewna co do owocowych soków domowej roboty. Mam masę takich soków w piwnicy np. Z jabłek, malin, truskawek, wiśni, moi rodzice je robią sami, są 100% domowe, ale nie wiem czy owocowe soki to dobry pomysł na redukcji..poradzisz coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie soki pewnie mają dużo cukru, prawda? :/ to raczej kiepsko, bo wiadomo, że cukier nic nam dobrego nie da. A wieczorem owocowe soki to i tak nie zbyt dobrze, bo owoce mogą fermentować w żołądku zjedzone wieczorem. :/

      Usuń
    2. Tzn to są soki jako soki, to jest bez owoców pływających w nich :D I nie są słodzone tylko sprawa samej fruktozy zawartej w sokach, ale jednak fruktoza :c
      co polecasz do picia? :c

      Usuń
    3. to taki sok lepiej rano niż wieczorem :) jeśli nie są słodzone to super!
      jeśli zwykła woda Ci nie odpowiada, to możesz do niej dodawać, np. miętę i ogórka, sok z limonki, z cytryny. Poza tym spróbuj soków warzywnych robionych w domu, np. z buraka, marchewek. Latem możesz robić sobie ''drinki'', które cudownie orzeźwiają - woda, kostki lodu, saszetka zielonej herbaty (Twojej ulubionej).
      Ja też lubię pić kakao na mleku sojowym (wybierz swoje ulubione) :)

      Usuń
  6. Cudne rady :* Energia, poczucie humoru i optymistyczne nastawienie to podstawa życiowego sukcesu <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Heej! :D
    Nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award. :)
    Mam nadzieję, że weźmiesz udział w zabawie. :D
    http://keepdestination.blogspot.com/2015/05/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne propozycje, mój ulubiony i sprawdzony punkt to ubierz się rano inaczej niż zwykle ;). Czasem mam potrzebę rano ładnie się ubrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście, i wcale nie tylko kobiety tak mają! :P

      Usuń
  9. Biorę sobie do serca radę z regeneracją i tym samym uciekam uciąć popołudniową drzemkę ;) pozdrowienia! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahhaha czasami trzeba <3 też pozdrawiam! :*

      Usuń
  10. Świetny post, trzeba żyć na 100% i umilać sobie każdy dzień takimi błahostkami, dbać o siebie i wszystko będzie super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo wyczerpujący post i świetne propozycje. Z wielu sama regularnie korzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze, że przypomniałaś mi o zielonej herbacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też zdarza mi się o niej zapominać :P

      Usuń