sobota, 9 maja 2015

Kilka kroków do zdrowszego, lepszego życia + Wyniki rozdania

Podejmujesz decyzję ''od jutra zacznę żyć zdrowiej! Zdrowiej się odżywiać, ćwiczyć, dbać o siebie''.
Ale jutro nadchodzi zbyt szybko i nie wiesz, co masz tak na prawdę robić.
A tu chodzi metodę małych kroczków, o utrwalanie nowych, zdrowych nawyków i o czerpanie radości z tego :)
W końcu, po jakimś czasie (wcale nie tak długim, jak myślisz!), zdrowe odżywianie i ćwiczenia będą dla Ciebie normą i nie będziesz sobie wyobrażać, żebyś mógł robić inaczej.

Od jakich drobnych nawyków możemy więc zacząć?

-rano, zaraz po przebudzeniu, wypijaj szklankę ciepłej wody z cytryną - podkręcisz w ten sposób metabolizm, działa odkwaszająco

-zawsze jedz śniadania! zmniejszysz chęć podjadania w ciągu dnia, podkręcisz metabolizm i zadbasz o dobre samopoczucie na cały dzień

-do szkoły/pracy bierz jedzenie w pojemniczkach ze sobą, rzeczy w automatach czy barach są najczęściej napakowane cukrem i chemią, a na dodatek kosztują dużo drożej niż samemu zrobione

-do podgryzania wybieraj warzywa, np. marchewkę pokrojoną na słupki

-białe pieczywo staraj się jak najczęściej wymieniać na pieczywo razowe, żytnie

-unikaj napojów gazowanych, słodzonych - jeśli nie smakuje Ci zwykła woda, możesz jej smak wzbogacić np. plasterkami cytryny i miętą

-używaj dużej ilości przypraw! dobre na przyspieszenie metabolizmu i pyszne :)

-włącz do swojej diety superfoods: awokado, orzechy, ryby (łosoś!), nasiona, kiełki

-do syta najadaj się warzywami, a nie makaronem

-postaraj się jeść kolację na 2-3 godziny przed snem

-dbaj o regularność posiłków - nie muszą to być idealnie 3 godziny między posiłkami, ale niech ten czas nigdy nie będzie dłuższy niż 4 - 4,5  godziny, aby uniknąć dużego głodu i wtykanie w siebie co popadnie

-staraj się jak najbardziej urozmaicać swój jadłospis - unikniesz utrwalania niezdrowych nawyków, dostarczysz sobie wszystkich potrzebnych składników odżywczych

-unikaj gotowych dań do odmrażania

-zamiast smażyć, próbuj piec, dusić, gotować

-unikaj kalorycznych panierek i sosów

-jedz 5 porcji warzyw i owoców dziennie - muszą być w każdym posiłku!


-staraj się jak najwięcej ruszać, zamiast windy wybieraj schody

-jak najczęściej choć na spacery, miej kontakt z naturą

-zawsze dbaj o to, żeby w pomieszczeniu w którym przebywasz, był stały dostęp świeżego powietrza - unikniesz uczucia zmęczenia!

-pilnuj swojej postawy - proste plecy!

-znajdź swój ulubiony sposób na aktywność fizyczną - zdecyduj, czy wolisz gry zespołowe, czy np. pływanie, trenowanie na siłowni

-dbaj o swoje relacje z innymi

-rozwijaj się na wielu płaszczyznach

-pamiętaj o dobrej regeneracji i odpowiedniej ilości snu!

-ciesz się każdą chwilą, bo żaden moment nie powtórzy się drugi raz!

-dbaj o siebie - nie musisz codziennie być u kosmetyczki czy fryzjera, ale codziennie małe zabiegi są najlepsze!



Proste prawda? :)





A teraz wyniki rozdania!
2 WEJŚCIÓWKI NA TARGI FIT EXPO W POZNANIU 2015 OTRZYMUJE Marta Alice!
Zaproszenia wyślę jeszcze dziś na e-mail! Gratuluję <3
Dziewczyna cudowna, blog wspaniały, stała czytelniczka u mnie, więc ja też się cieszę! :)





Pozdrawiam!:*




14 komentarzy:

  1. Yey. Dziękuję Bardzo!!!! Spełniłaś moje małe marzenie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Po trafieniu na Twojego bloga zaczynam dzień od szklanki wody z cytryną, którą piję zwykle podczas przygotowywania śniadania i nie wiem czy to możliwe, ale czy mogło to wpłynąć jakoś na moją skórę? Bo szczerze powiedziawszy nie zmieniłam żadnych kremów i nie robię nic innego, a zauważyłam poprawę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że tak! taka woda z cytryną działa alkalizująco na organizm (zmniejsza zakwaszenie), więc i cera i samopoczucie się poprawia! :)

      Usuń
  3. Woda z cytryną to mój codzienny poranny rytuał :)
    Reszta rad też bardzo przydatna i pomocna

    OdpowiedzUsuń
  4. Rady jak najbardziej aktualne, sama tak właśnie robię ;-) Nie jestem typem sportowca i zawsze staram się, żeby aktywność fizyczna mnie nie nużyła, nie obciążała zbytnio - żeby nie zgubić motywacji. Lepiej ruszać się mniej intensywnie, ale systematycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zawsze starałam się podążać wg zasady małych kroczków. Miałam świadomość co robię źle i starałam się powolutku uczyć nowych nawyków (jak niby zwyczajne a jak istotne jedzenie śniadania). Super rady w jednym miejscu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam te kilka kroków i tak naprawdę wszystkie są już za mną, może prócz snu, ale z nim od wieków mam problemy... :c
    W każdym razie rady bardzo dobre, na samym początku dobrze pomagają ;)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet na problemy ze snem są sposoby! :)

      Usuń