czwartek, 23 kwietnia 2015

Jak dojść do wymarzonej formy i sylwetki? Najczęściej popełniane błędy + Mój przykład

Wyznaczasz sobie cel --->Starasz się go zrealizować--->Nie wiesz jak--->Nic z tego nie wychodzi
Znasz ten schemat? Jeśli tak, to zapraszam do tego postu! :)

Najczęstszymi błędami, które popełniamy są:
-brak wyznaczenia konkretnego celu/ zbyt wygórowany cel
-brak motywacji
-BRAK PLANU

99, 9% DZIAŁAŃ, KTÓRE PODEJMUJEMY BEZ PLANU, KOŃCZY SIĘ NA SAMYM POMYŚLE! MAJĄC PLAN, WIESZ CO MASZ ROBIĆ - CO SIĘ PRZYBLIŻA DO OSIĄGNIĘCIA CELU I CO CIĘ OD NIEGO ODDALA.

Te zasady sprawdzają się na każdej płaszczyźnie życia, ale skupimy się na naszej (mojej i Twojej pewnie też, skoro tu jesteś :) zajawce, czyli sporcie i osiąganiu wymarzonych efektów.

Zobrazujmy to w kilku sytuacjach:

I:
PANI X bardzo by chciała schudnąć. Wkupiła karnet na siłownie, chodzi kiedy jej się przypomni, robi tam to, co uzna za słuszne (raz na dwa tygodnie wejdzie na rowerek). Wie, że po treningu trzeba coś zjeść, więc po powrocie do domu rzuca się na lodówkę. Potem czuje, że się objadła, więc na drugi dzień nie je już śniadania.

Typowe - Pani X nie wie, co ma robić, żeby zyskać pożądaną formę. Z jednej strony wie, że ma ćwiczyć, z drugiej strony nie wie co. I tak samo z dietą - z jednej strony trzeba jeść, z drugiej - jeść mniej.
Jak tu się nie zgubić?


II:
PAN Y chce ''przypakować''.  Na siłownie chodzi kiedy tylko może, ćwiczy to, co podpatrzy u innych.
Po siłowni nic nie je, żeby czasem nie zapsuć efektów (?), bo jeszcze przytyje (?).

HALO! Po siłowni trzeba zjeść! Zjeść i to konkretnie.
Poza tym, ćwiczyć coś, a ćwiczyć, żeby zrobić to dobrze - jest różnica.


To są dwie częste sytuacje.
Kiedy chcemy schudnąć, powinniśmy być tego pewni. TAK, CHCĘ SCHUDNĄĆ, WIĘC MUSZĘ DZIAŁAĆ W TYM KIERUNKU - ĆWICZYĆ, OBCIĄĆ TROCHĘ KALORII, SPALAĆ.


Jeżeli zaś przypakować, trzeba być pewnym - ŻE CHCĘ PRZYPAKOWAĆ, CHCĘ ZWIĘKSZYĆ SWOJĄ MASĘ, NIE PRZESTRASZĘ SIĘ WZROSTU WAGI.

CZĘSTO  kiedy np. idziemy ''na masę'' i zjadamy dużo więcej, niż wcześniej zjadaliśmy, boimy się, że po prostu przytyjemy (co jest tak na prawdę często też wskazane), więc obcinamy sobie ilości jedzenia, a później krzywo się patrzymy widząc, że nasze ciało się nie zmienia.

MUSIMY ZDECYDOWAĆ, W KTÓRĄ STRONĘ CHCEMY IŚĆ!
NIE DA SIĘ IŚĆ W LEWO I W PRAWO JEDNOCZEŚNIE!


Ja popełniałam te błędy przez długi czas. Na początku znacznie przypakowałam, co bardzo mi się podobało, ale zatraciłam się gdzieś, bo nie miałam żadnego planu działania. Mięśnie sobie po prostu spaliłam treningami cardio, bo źle je łączyłam, źle dobierałam dietę.
Na szczęście, gdy opracowałam sobie metodę i plan działania, ustaliłam, czego potrzebuję i co chcę i zaczęłam działać w dokładnie tym kierunku - uzyskałam formę taką, jaką chciałam i dalej nad nią pracuję. Wiem, że to, co robię, przybliża mnie do mojego celu!
Jaki był mój cel? 
Silne ciało, które mnie nigdy nie zawiedzie :)





Kochani, zapraszam Was na mojego instagrama https://instagram.com/fitujemy/.
Codziennie nowe zdjęcia! <3
Pozdrawiam!

MAM TEŻ DO WAS PROŚBĘ :)
Biorę udział w konkursie ''Wygraj metamorfozę z Leszkiem Czajkom'', a ponieważ żadnych wyzwań się nie boję (sport tego uczy każdego z nas!<3, a nagrody są rewelacyjne, nie ukrywam, że zależy mi na tym, żeby wygrać. Jeśli chcecie wspomóc mnie swoim głosem, a każdy z nich jest niezwykle dla mnie ważny, wystarczy kliknąć kciuka w górę przy moim zdjęciu. To nic nie kosztuje i potrwa 2 sekundki <3
Jeśli każdy z Was chociaż raz zagłosuje, to na pewno mi się uda, dlatego bardzo Wam z góry dziękuję <3
Tutaj jest link do strony, gdzie można na mnie zagłosować (wystarczy zjechać stroną na dół i będzie m.in. moje zdjęcie) http://covergirl.bellissima.com/pl/galeria?page=2




26 komentarzy:

  1. Ooo, już obserwuje na instagramie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dopiero rozpracowuję to, proszę o czas! :D

      Usuń
  2. Wiesz co a u mnie to się nie sprawdza. Ja jak wpadnę na pomysł i zacznę planować, to jest pewne, że nic z tego nie wyjdzie :) Muszę wpaść na pomysł i działać na ten tychmiast, zanim zrozumiem, że to bez sensu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale jeśli działanie jest na dłuższą metę, to jak? :D

      Usuń
  3. Plan i motywacja są najważniejsze w osiągnięciu celu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post, moim zdaniem obowiązkowa lekturka dla każdego początkującego, trzeba wiedzieć co się robi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się teraz zatłuściłam na masie, a teraz uznałam, że nie jestem gotowa na redukcję :P ale mam szczęście, bo w ciągu ostatnich 4 miesięcy polubiłam swoje ciało, nawet jak jest więcej tłuszczyku to jest ok :) a najważniejsze to cisnąć z treningami, do redukcji muszę dorosnąć kilka miesięcy,a teraz wrzucam zwykłą zdrową dietę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przede wszystkim słuchaj swojego ciała <3 super, że polubiłaś swoje ciało - każda z nas powinna <3

      Usuń
  6. Świetny wpis :). Wyglądasz bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post! Też tak myślę, że jasno wyznaczony cel oraz plan działania to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dokladnie te bledy czesto popelniaja trenujece dziewczyny!! ale jednak najwazniejsza jest motywacja, determinacja, plan a na koncu cel :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady :) Masz bardzo fajne getry:) Jak można wiedzieć, gdzie kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam je w niedawno otwartym chińskim centrum, 35 zł. Niestety, na tyłku przebijają ;/

      Usuń
  10. Moim zdaniem największym błędem jest to, że chcemy widzieć efekty już teraz. Dlatego uciekamy w głodówki, ćwiczymy bez opamiętania. Ne jest to oni zdrowe ani bezpieczne..
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Otóż to, plan działania to podstawa, która pomaga trzymać się swoich postanowień i dążyć wytrwale do celu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja miałam taki problem, że ćwiczyłam załóżmy 3 tygodnie, a później przestawałam bo już mi się nie chciało. Ale teraz postanowiłam, że tak być nie może i ćwiczę regularnie. Zmotywowały mnie do tego te wszystkie zdjęcia dziewczyn na instagramie, które mają tak rewelacyjne ciała. Twoje rady są bardzo dobre, oby tak dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każda forma motywacji jest dobra, gdy tego potrzebujemy! :P

      Usuń
  13. Zagłosowane ! ;)
    Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń