niedziela, 22 lutego 2015

Jak postawa ciała wpływa na nasz wygląd? Prawidłowa postawa ciała, a płaski brzuch

Tytuł wpisu bardzo długi, ale chciałam w niej zawrzeć wszystko, o czym będzie dzisiejszy post:)
Prawidłowa postawa ciała jest niezwykle ważna dla naszego zdrowia i może baaardzo poprawić wygląd naszej sylwetki, dlatego warto się jej przyjrzeć.
Jako, że forma wpisu, gdzie prezentuję podstawowe błędy, została przyjęta ostatnio z dużym entuzjazmem, dziś wykorzystam ten sam sposób :)

Odpowiednia postawa ciała sprawia, że brzuch staje się płaski.
Nawet jeśli nie mamy na nim grama tłuszczu, jest pięknie wyćwiczony, ale nie pilnujemy postawy ciała, to on nigdy nie będzie wyglądał ładnie. Dlatego zadbajmy o odpowiednią postawę!


NIEPRAWIDŁOWE POSTAWY CIAŁA:

1.

Na zdjęciu powyżej widzimy bardzo powszechny błąd: brak ściągniętych łopatek, wygięcie kręgosłupa, wypchanie brzucha do przodu. Sylwetka prezentuje się bardzo niekorzystnie, brzuch jest obwisły.
Co zrobić, gdy mamy tendencje do takiej postawy ciała?
Pilnujmy ściągania łopatek!


2.





Tutaj mamy problem z nadmiernym staraniem się o prostą postawę ;) Zbytnie wypychanie pupy do tyłu, a co za tym idzie - brzuch wypychamy do przodu. Efekt? Nawet najbardziej płaski brzuch będzie wyglądał na wydęty, a my jak kaczka.
Jak zaradzić?
Starać się zawijać delikatnie kość ogonową do przodu.


PRAWIDŁOWA POSTAWA CIAŁA:


Jak ją uzyskać?
1. Łopatki mocno ściągnięte
2. Plecy proste, kości ogonowej nie wyginamy do tyłu w łuk.
3. Głową ciągniemy zawsze delikatnie do góry, ale nie unosimy barków.
4. Klatkę piersiową otwieramy, nie garbimy się.
5. Pilnujemy by nie wysuwać brody do przodu.

Wyobraźmy sobie, że ciągnie nas do góry niewidzialny sznureczek - pomaga;)


Gdy obawiasz się, że zgubiłeś odpowiedni pion, podejdź do ściany i ''przyklej'' się do niej tyłem ciała, a później pilnuj, by być tak wyprostowanym przez cały czas.


W utrzymaniu odpowiedniej postawy ciała bardzo pomagają ćwiczenia pilatesowe, które gorąco polecam. Zdrowe plecy=zdrowe ciało :) Na wzmocnienie mięśni pleców oczywiście niezastąpione są także treningi siłowe. Czyli kolejne zalety regularnych treningów ;)




W tym poście zawarte są jedynie moje wskazówki, jeśli mamy problemy z kręgosłupem, jedynie odpowiedni lekarz specjalista może nam pomóc.
Pozdrawiam!

30 komentarzy:

  1. Dobrze, że o tym piszesz bo problem z prawidłową postawą ma wiele osób :) Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie. Dobrze, że o tym piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka podstawowa rzecz a i tak wiele osób ,,chowa się w sobie'', garbi się...przydatny tekst!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak chodziłem do podstawówki chodziło się z kijem od szczotki wsadzonym za plecy, teraz są pajączki itd ale ludzie i tak dalej się garbią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście, wszystko mamy jak na tacy podane i nie korzystamy z tego ...

      Usuń
  5. Oo super post, nawet nie zdawałam sobie sprawy z podstawowych błędów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to bardzo się cieszę jeśli pomogłam!

      Usuń
  6. Ja zauwazylam, ze od kiedy ćwicze to mam znacznie lepsza postawe. Łopatki same sie sciagaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojj z garbieniem się ja mam straszny problem, ale staram się z nim walczyć, teraz przez Ciebie wyprostowałam się na krześle haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahha :D ja zaś mam problem z tym, że ''aż za bardzo chcę'' - zbytnio wypinam się >.<

      Usuń
  8. Ja zawsze chodzę na wciągniętym brzuchu :P Oprócz tego, że wydaje się mniejszy to i plecy sa prste :)

    OdpowiedzUsuń
  9. prawidłowa postawa ciała to już niemal niespotykane :d dlatego takie posty się przydają ! ;)

    [letzbefit.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, rzeczywiście niespotykane praktycznie :/ im więcej się o tym mówi, tym lepiej!

      Usuń
  10. Ja zawsze miałam problem z postawą. 8 lat chodziłam na korekcyjne, od tego tak na prawdę zaczeła się moja historia z ćwiczeniami, bo wtedy chcąc czy nie chcąc musiałam ćwiczyć. Na szczęście dziś moja postawa jest już prawidłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie, że zwracasz na to uwagę. Może to wydaje się błahe, jednak od złej postawy zaczynają się problemy z miednicą, łopatkami a co za tym idzie z kręgosłupem. Prawidłowe ćwiczenia pozwalają neutralizować negatywne skutki złej postawy i prowadzą do ich korekcji, ale warto zapobiegać już na początku gdy ta zła postawa zaczyna się utrwalać. Warto zwracać na to uwagę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego ja właśnie zwracam na to dużo uwagi :)
      pozdrawiam i trzymajmy się prosto! :D

      Usuń
  12. Przydatny post.
    Muszę na to szczególne zwrócić uwagę bo mam z tym problemy.
    A jak samemu się nie uda to isć do specjalisty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a z czym konkretnie masz problem? może jakieś ćwiczenie będę mogła polecić :)

      Usuń
  13. Od kiedy ćwiczę częściej mam prawidłową postawę ciała, ale wiem, że czasem się garbię. Muszę nad tym popracować.
    Prowadzisz bardzo ciekawego bloga;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję, takie komentarze bardzo mnie motywują :)
      ćwiczenia wiadomo, najlepsze na wszystko!

      Usuń