poniedziałek, 19 stycznia 2015

Idealne amarantusowe placki śniadaniowe, które zawsze się udają! Bezglutenowe

Dziś PRAWDZIWA BOMBA ŚNIADANIOWA!
Omlety/naleśniki/placki, które się na pewno nie rozwalą na patelni, nie popękają, są gładkie, zgrabne i pyszne, a do tego niesamowicie zdrowe i pożywne. Śniadanie idealne :)


Kupiłam niedawno mąkę z amarantusa i sama nie wiedziałam, co z nią mogę zrobić. Chciałam jej koniecznie jak najszybciej spróbować i w ten sposób powstał ten przepis :)
Jestem nią bardzo miło zaskoczona i naprawdę oczarowana - myślę, że mąka ta stanie się moim hitem:)

AMARANTUS jest nazywany zbożem XXI wieku. Nie zawiera glutenu, ale za to jest bogate w żelazo.
Jest lekkostrawny i stanowi bogate źródło łatwo przyswajalnego białka.



 Składniki:
-2 jajka
-mąka z nasion amarantusa ok. 25g (2 pełne łyżki)
-mąka ryżowa ok. 20g (2 niecałe łyżki)
-około 3/4 łyżek wody
-szczypta soli 
-dobry tłuszcz do smażenia - u mnie olej kokosowy (jak zawsze) 
-dodatki według uznania - u mnie jogurt typu grecki, truskawki, borówki,płatki migdałowe

Wszystkie składniki razem miksujemy. 
Patelnię smarujemy delikatnie małą ilością tłuszczu. Na dobrze rozgrzaną patelnię wylewamy część masy. Smażymy, najlepiej pod przykryciem. Po chwili przewracamy na drugą stronę i chwilkę jeszcze smażymy. Mi wyszły dwa dość grube placki. Są sztywne, łatwo się je odwraca.
Dodajemy ulubione dodatki, owoce i  zajadamy! <3







Zawsze miałam problem z łamiącymi się naleśnikami/plackami itd. Te jednak są bardzo ''mocne'' i o tym problemie można zapomnieć :)








Koniecznie musicie ich spróbować! 
Dajcie znać, co o nich sądzicie!









4 komentarze:

  1. dawno nie jadłam naleśników a takich placków bezglutenowych to już w ogóle;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie bomba zwłaszcza na śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń