wtorek, 16 grudnia 2014

Podstawy mojej diety - ulubione produkty

Jeszcze raz zaznaczam, że mówiąc ''dieta'' mam na myśli sposób odżywiania.
Dziś zapraszam na listę moich ulubionych produktów, które są podstawą mojego odżywiania.
Jedzenie nie jest jedynie po to, aby zabić głód, ale także po to, by odżywić organizm.

Tak więc moja TOP LISTA:
(Kolejność przypadkowa, wszystkie pozycje są dla mnie numerem 1)
Te produkty zjadam praktycznie codziennie

*nie wspominam już nawet o WODZIE - podstawa podstaw
*produkty, o których pisałam tutaj:  http://fitujemy.blogspot.com/2014/11/mocne-nieamiace-sie-paznokcie-moi.html

*płatki owsiane - o nich także już było: http://fitujemy.blogspot.com/2014/11/patki-owsiane-kochac.html

*ryż basmati - szczególnie mi smakuje, dobre źródło węglowodanów

*kasze wszelkiego rodzaju - cenne źródła węglowodanów, większość ma niski indeks glikemiczny

*chleb żytni razowy - tak jak produkty powyżej : źródło węglowodanów. O wiele lepszy niż pszeniczny, mi także dużo bardziej smakuje

*orzechy - kocham je! Cenne źródło zdrowym tłuszczy i białka, szczególnie uwielbiam nerkowce!
Oprócz orzechów nerkowych dużo jem orzechów: włoskich, brazylijskich, laskowych i migdałów

*suszone śliwki - świetne źródło błonnika, codziennie rano jedna musi być!

*serki wiejskie - mogłabym je jeść cały czas, bardzo często mam ze sobą do szkoły, wygodne do wzięcia, świetne źródło białka

*żółty ser - polecam Gouda z Hochland bez konserwantów - po prostu go uwielbiam. Jest kaloryczny,
więc nie jem go na raz dużo, ale do kanapki plasterek, na tosty - pycha! Poza tym ma dużo białka

*chude mięso: pierś indyka lub kurczaka - kiedyś próbowałam jak będę się czuła, nie jedząc mięsa - odrzuciłam je na kilka miesięcy, ale czułam się wtedy słabo. Teraz od wakacji jem mięso prawie codziennie i czuję się bardzo dobrze

*jajka - ja zawsze zjadam takie babcine, pod każdą postacią: omlety, do owsianek, naleśników, kanapek. Źródło białka, luteiny, żelaza

*szpinak - uwielbiam! Pokazywałam już kilka przepisów na szpinak, które gorąco polecam.
Jest bardzo zdrowy, ma wiele cennych wartości odżywczych i bardzo mało kalorii

*marchewki - pomarańczowe szczęście :D Warzywa zawierają ogromne ilości witamin, powinniśmy ich jeść naprawdę wiele!

* brokuły - <patrz punkt wyżej> - sałatka brokułowa jest przepyszna! :D
W Men's Health czytałam niedawno, że jedzenie brokuł codziennie przez 3 miesiące poprawia metabolizm już na poziomie komórek

*sałata lodowa - moja ulubiona, podstawa wielu pysznych sałatek

*czosnek - naturalny antybiotyk, skutecznie może nas ochronić przed choróbskami

* truskawki i maliny - dla zdrowia i urody, bogactwo witaminy C, PP, pektyny, żelazo, bromelina (enzym odpowiedzialny za trawienia białka)

* kiwi - bomba witaminowa

*banany - szybko dodają energii, bogactwo potasu. Ostatnio moja chrzestna, która jest lekarką, odczytywała moje wyniki badań krwi i stwierdziła, że chyba jem bardzo dużo pomidorów i bananów, bo ''potas mam super'' :D

*przyprawy - potrafią niesamowicie wpłynąć na smak dania, pobudzić metabolizm

*miód - mimo, że jest kaloryczny, pozwalam sobie na niego do śniadania, lub kanapek - taki prawdziwy, z zaufanego źródła, jest bardzo zdrowy. Wspaniała słodycz

*masło orzechowe - wiadomo, że domowe najlepsze, ale to z Primavika także nie jest złe - do kanapek, omletu - pychota!

*mleko sojowe - ja kupuję w sklepie ze zdrową żywnością, ze składem: woda, 9% ziarna soi niemodyfikowanej. Nie jest najtańsze, ale uwielbiam zdrowe zupy mleczne.  Krowiego nie odrzucam, ale to bardziej mi smakuje ;)

* zielone herbaty - każdy tu znajdzie coś dla siebie! Ja lubię chyba każdą :P

* olej kokosowy - idealny do smażenia

* oliwa - dodaję ją do sałatek i różnych warzyw (w tłuszczach rozpuszczają się witaminy)


A jakie są Twoje ulubione produkty? :)






1 komentarz:

  1. Serek wiejski z Mlekovity - rzecz jasna :)) Najlepszy, polecam.

    OdpowiedzUsuń