poniedziałek, 29 grudnia 2014

Co się stało, jak nie jadłam białka

Nigdy nie stosowałam żadnych diet. I stosować nie będę. Tylko zdrowe odżywianie! :)
Tej zasady zawsze się trzymam, ale czasami eksperymentowałam (świadomie lub nie).
Przez kilka miesięcy, nieświadomie, jadłam bardzo bardzo mało białka, a intensywnie wtedy ćwiczyłam. W domu, siłownia, basen... i oczywiście chciałam wyrabiać mięśnie.
Tak naprawdę robię to dopiero teraz, jedząc około 100 gram białka codziennie.
Wtedy te ilości były śmieszne: 2 jajka + 100 gram jogurtu naturalnego
(8+8+4=20gram!!!)
Z czego te mięśnie miały się budować?!
Katabolizm (spalanie mięśni) straszne!

Jaki był tego efekt?
Spalałam mięśnie, nie budowałam ich, bo nie miały budulca.
Straciłam także na wadze (głównie z mięśni) choć wcale tego nie chciałam.

Dlatego przy każdej okazji piszę, jak ważne jest białko w diecie.
No chyba, że chcemy wyglądać jak ''patyczaki'' czy ''wychudzone wieszaki''...

Kilka zdjęć moich obiadów z tamtego czasu:
(Teraz do obiadu prawie cały czas jem mięso)







4 komentarze:

  1. białko jest niezwykle ważne w naszej diecie, szkoda, że niestety wiele osób o tym zapomina :)

    co do wzdęć, mogłybyśmy podyskutować :D dowiedziałabym się czego próbowałaś, może ja tego nie i akurat by mi pomogło :) nie mogłam znaleźć Twojego maila, możesz się ze mną skontaktować mailowo? :) nebeskaa@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio pisałyśmy na fb o tym, pamiętasz? :) już piszę na e-mail! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej!! Jak dobrze, że zmieniłaś swoją świadomość!! Przyznam, że również popełniłam kiedyś ten błąd.
    Chciałam budować mięśnie: za dużo aerobów. Mimo odpowiedniej ilości białka jednak je traciłam (co u kobiety jest niestety bardzo łatwe do zrobienia).
    Poza tym, ludzki organizm nie magazynuje białka. Bo białko jest dużym kosztem dla organizmu, więc.... Magazynuje tkankę tłuszczową... Bardzo dobry wpis!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. że też ciało nie może magazynować białka no... :D
      dobrze, że człowiek na błędach się uczy! :)

      Usuń