poniedziałek, 10 listopada 2014

Tosty francuskie! Zdrowo i pysznie!

Kocham tosty. Wszelkiego rodzaju :) Jednak nie robię ich z chleba tostowego ( skład - fuj! ) a z chleba ze zdrowej mąki razowej. Takie tosty smażę na oleju kokosowym.
I te kilka zmian wystarcza by moje tosty stały się zdrowe i wartościowe :)
Jest to też fajny pomysł na wykorzystanie chleba, który jest już dość twardy i czerstwy :D
Duża ilość białka + węglowodany = super podstawa śniadania!

Przepis:
-chleb - ja daję 2 kromki razowca (może być też pumpernikiel!)
-jajka - u mnie 2 całe
* opcjonalnie : trochę mleka/jogurtu naturalnego.wody

Jajka rozbełtałam i dodałam trochę jogurtu naturalnego typu grecki. Zawsze pozostawiam trochę grudek w masie, ponieważ lepiej trzymają się one kromek.
Obtoczyłam po kolei obie kromki i dałam na rozgrzaną patelnię. Pozostałą masę jajeczną po trochę wlewałam na kromki ( tak żeby z nich nie spłynęła) i obracam je. Zawsze zużywam całą masę, tosty są wspaniale grube i PYSZNE :) I za każdym razem mogą wyjść inne. Czasami jak poduszeczki,a  czasami takie :



+ CZĘSTO lubię sobie dodać do tych tostów żółty ser <3(wybieram taki najlepszy)
Wtedy, kiedy tosty już mi się kończą smażyć, kładę na nie po plasterku sera i jeszcze chwilę czekam, żeby ser się trochę rozpuścił. ( rozpuszczony ser wcale nie ma więcej kcal niż normalnie! )
Ściągam z patelni i zajadam :)



Można też posmarować tosty np. dżemem, serkiem wiejskim, masłem orzechowym, położyć na nie świeże owoce. Wszystko na co mamy ochotę :)  Do masy jajecznej możemy także wmieszać np. cynamon, wiórki kokosowe. Jest wieele sposobów, każdy pyszny :D

Lubie takie tosty? Z czym one Wam smakują? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz