sobota, 22 listopada 2014

Płaski brzuch , jak? - Ćwiczenia

Kto z nas chciałby mieć idealnie płaski brzuch? Każdy.
Zarys mięśni też mile widziany.

Nie jest już tajemnicą, że efektu płaskiego brzucha nie uzyskamy wykonując codziennie choćby tysiąc brzuszków. 60 cm w talii także przez to nie będzie. Podstawą jest dobra dieta - następny post.
Dziś o ćwiczeniach :)

W czym tkwi ten sekret?
Żeby było widać ''kaloryfer'' musimy spalić tkankę tłuszczową, który go zakrywa.
Spalanie najlepiej połączyć z rzeźbieniem.

JAK SPALIĆ BRZUCH?
Wiadome, że nie da się schudnąć z jednego miejsca. Chudnąc z całego ciała - schudniemy z brzucha.

Co najlepiej robić?
Cardio - bieganie, pływanie - testujmy nasze możliwości.
Ale efektywniejszą formą spalania są treningi interwałowe/ tabata. (Poprzedni post!)

Jak już ciężka oponka nie zalega w dużym stopniu, najważniejsze staje się rzeźbienie.
(Pamiętajmy, że możemy spalić całej tkanki tłuszczowej - zbyt niski poziom jest bardzo niebezpieczny i powoduje wiele problemów!)

JAK WYRZEŹBIĆ BRZUCH?
Jest takie powiedzenie, że ,,ROBIĄC NOGI ROBISZ BRZUCH''. Jak to?
Treningi z wolnymi ciężarami, które działają na wszystkie mięśnie, rzeźbią również mięśnie brzucha.
Warto się im przyjrzeć.
Na mięśnie brzucha są treningi ''ABS''.
Na youtube znajdziemy ich bardzo wiele. Każdy znajdzie coś dla siebie :)
Najważniejsza jest jednak technika wykonywania.
Należy ciągle mieć spięte mięśnie, właściwie oddychać, nie garbić się - bez tego trening jest na nic.
Są treningi i 5 minutowe na brzuch i 30 minutowe.
Dobry trening brzucha można zrobić w nawet 5 minut, jeśli będzie on intensywny.
Dobry trening to taki, po którym nie jesteśmy w stanie wykonać już ani jednego powtórzenia ćwiczenia. Brzuch zawsze ćwiczymy na końcu, kiedy jesteśmy już dość zmęczeni.
Inaczej mięśnie nie będą pracować, nie wyrobimy ich.
Brzuch należy ćwiczyć najlepiej 3 razy w tygodniu, nigdy dzień po dniu. Mięśnie muszą odpoczywać.
 



Moje ulubione zestawy na brzuch (większość jest dość prosta, dopiero te dłuższe się we znaki):
https://www.youtube.com/watch?v=dDbw16rxteE

https://www.youtube.com/watch?v=ByvEUgL_NjE

https://www.youtube.com/watch?v=raQh-D6V8iU

https://www.youtube.com/watch?v=TwDcYj38wC4

Bardzo polecam także trening na brzuch Ewy Chodakowskiej ''Płaski brzuch'', który jest na płycie dołączonej do książki ''Przepis na sukces''.
+ różne ćwiczenia na piłce :)

A Wy? Jak ćwiczycie swoje brzuchy? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz