niedziela, 9 listopada 2014

Owsianka pełna białka! - Kluseczkowa zupa, niezwykle sycąca!

Jako, że w poprzednim poście pisałam, o zaletach płatków owsianych, to dziś przedstawiam Wam propozycje ich wykorzystania. Pisałam także, że same płatki zalane wodą czy mlekiem, mogą nam dostarczyć zbyt małą ilość białka, które jest nam niezwykle potrzebne ( nie tylko sportowcom ) i daje nam poczucie sytości. Ciepłe, sycące śniadanie. Idealne!Tak więc zapraszam na zupę mleczną z kluskami! :)

Składniki: ( z tych składników wyjdzie bardzo gęsta ''zupa'')
mleko krowie/ roślinne / woda ( z wodą także jest smaczne) - kubek(250 ml)
płatki owsiane
2 średnie jajka od szczęśliwej kurki :)

Płatki owsiane mielimy na mąkę ( nie muszą być idealnie drobne ) - do przepisu będziemy potrzebować 5 łyżek takich zmielonych płatków. Można oczywiście dać trochę więcej lub mniej ;)
W miseczce roztrzepujemy dwa jajka i dodajemy zmielone płatki. Mieszamy
widelcem/trzepaczką.
W między czasie zagotowujemy mleko/wode w garnku. Kiedy się gotuje, wlewamy z przerwami masę jajeczną, mieszamy widelcem. Po wlaniu wszystkiego ( nie ma specjalnej techniki, za każdym razem wychodzi :D ) mieszamy. Zupa będzie bardzo gęsta. Kiedy już nam chce wychodzić z garnka, przelewamy do talerza. Gotowe :) 

Takie kluseczki jadłam dziś na śniadanie,  dodając do nich suszoną śliwkę, po łyżce: siemię lniane, pestki dyni, słonecznik, ''chipsy'' kokosowe. Do tego zjadłam zmiksowaną połówkę awokado z kiwi i łyżką soku z cytryny. Pyyyyychotka! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz